جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پروانه مرزبان گفت: طبق رایزنی‌هایی که با ارشاد انجام داده‌ایم قرار است فیلم «تا آمدن احمد» در هفته دفاع مقدس اکران شود، همچنین تقریباً در مراحل پایانی پیش‌تولید فیلم سینمایی «همکلاسی من» به کارگردانی فرزاد اژدری به سر می‌بریم.

علیرضا خمسه

به گزارش فارس؛ پروانه مرزبان تهیه کننده فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در ارتباط با بازخورد فیلمش در جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: زمانی که در این جشنواره شاهد اکران فیلمم بودم دائم به این موضوع فکر می‌کردم که آیا مهمانان خارجی از این فیلم سینمایی استقبال می‌کنند یا خیر؟! از آنجایی که این فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس ساخته شده بود فکر نمی کردم بتواند با مخاطب خارجی ارتباط برقرار کند.

وی در ادامه افزود: زمانی که برای دیدن فیلم‌های خارجی وارد سالن می‌شدم متوجه شدم که تعداد کمی از افراد داخل سالن‌های سینما حضور دارند. زمانی که نوبت به اکران فیلم «تا آمدن احمد» شدگمان نمی کردم بیش از چند نفر محدود در داخل سالن‌های سینما حضور پیدا کنند اما لحظه‌ای که وارد سالن شدم بسیار تعجب کردم و تقریباً استقبال خوبی از این فیلم شده بود. تا لحظه آخر هم حاضرین در سالن حضور داشتند و فیلم را دیدند.

مرزبان با اشاره به استقبال خارجی‌ها برای نمایش این فیلمی در کشورشان گفت: در انتهای نمایش یکی از هنرمندان و مدیران ژاپنی به من مراجعه کرد و در خواست داشت که یک نسخه از این فیلم سینمایی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانند در کشور خود به نمایش بگذارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» با بیان این مطلب که فیلم‌های ارزشی چرا باید دغدغه حمایت داشته باشند اظهار داشت: نباید فیلم‌ها و آثار دفاع مقدس مورد بی‌مهری واقع شود بلکه باید از طرف مسئولین مورد حمایت قرار بگیرد. در تمام دنیا به افرادی که برای سرزمین شان از خودگذشتگی کردند احترام می‌گذارند هنوز در اروپا در ارتباط با جنگ جهانی فیلم می‌سازند و کسی هم نمی‌گوید خسته شدیم و یا اعتراضی مبنی بر اینکه چرا بودجه کشور را در این رابطه هزینه می‌کنید صورت نمی‌گیرد بلکه استقبال هم می‌کنند تعجب من از این است که چرا باید فیلم‌هایی از این دست همچنان دغدغه حمایت داشته باشند؟!

وی همچنین از ساخت فیلم نامه‌ای با عنوان «همکلاسی من» خبر داد و گفت: قرار است فیلم نامه‌ای را با عنوان «همکلاسی من» بسازم. کارگردانی این فیلم بر عهده فرزاد اژدری است. موضوع این فیلم نامه درباره کودکان است و بنا داریم به دغدغه‌های آن‌ها بپردازیم. البته یکی از ویژگی‌های این فیلم محدود سنی است که برایش در نظر گرفتیم کودکان زیر سن دوازده سال مخاطبان اصلی آن هستند.

او همچنین اظهار داشت تقریبا این پروژه سینمایی وارد پیش تولید شده است و کودکانی که قرار است در این مجموعه حضور داشته باشند انتخاب شده‌اند. هم چنین حضور علیرضا خمسه در این پروژه قطعی شده است و لوکیشن‌های اصلی این فیلم در تهران قرا دارد.

این تهیه کننده درباره زمان اکران فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» گفت: در باره فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» با وزارت ارشاد صحبت شده و طبق رایزنی‌هایی که صورت گرفته قول اکران آن را در ایام دفاع مقدس به بنده داده‌اند. شخصاً فکر می‌کنم بهترین زمان برای اکران این فیلم در هفته دفاع مقدس است چرا که مناسبت‌های مشترکی بین هر دو وجود دارد.

کد خبر 294439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha