مقامات آمریکایی همزمان با مذاکرات هسته‌ای برای دستیابی به توافق جامع، ادبیات تهدیدآمیزی علیه ایران به کار گرفته‌اند.

جان کری

اين ادبيات تهديدآميز حتي از سوي رئيس جمهور آمريكا 3 روز پس از گفت‌و‌گوي تلفني با حسن روحاني، رئيس جمهور كشورمان تكرار شد و پس از توافق ژنو و تفاهم لوزان هم شاهد به‌كارگيري اين ادبيات از سوي مقامات آمريكا بوده‌ايم.رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در جمع معلمان كشور با اشاره به تهديد نظامي 2مقام آمريكايي عليه ايران تصريح كردند: همانطور كه در زمان رئيس‌جمهور قبلي آمريكا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام‌شده است و ملت ايران كسي را كه بخواهد به او تعرض كند، رها نخواهد كرد.

نگاهي به اخبار سياست خارجي هفته اخير تهديدهاي دور از واقعيت مقامات آمريكايي را با رشد بيشتري نشان مي‌دهد. در 10 روز اخير 2 مقام بلندپايه آمريكا مشخصا ادبيات تهديد عليه ايران را به‌كار گرفته‌اند. جان كري، وزير خارجه آمريكا در تازه‌ترين مصاحبه‌ خود كه در 9ارديبهشت‌ماه در رسانه‌ها منتشر شد، بار ديگر تهديد به اقدام نظامي عليه ايران را مطرح كرد و گفت: واشنگتن درصورت توافق، بر برنامه هسته‌اي ايران نظارت دارد و درصورت لزوم مي‌تواند بار ديگر ايران را تحريم كند و گزينه نظامي هم فورا در دسترس خواهد بود.

جو بايدن، معاون رئيس‌جمهور آمريكا نيز 2روز پس از انتشار سخنان جان كري، ايران را با گزينه نظامي تهديد كرد. روزنامه جروزالم‌پست در مطلبي با عنوان «بايدن خطوط قرمز (آيت‌الله) خامنه‌اي را پس‌زد» به نقل از جو بايدن، معاون رئيس‌جمهور آمريكا اعلام كرد با وجود مذاكره، گزينه نظامي عليه ايران همچنان روي ميز است.

بايدن با ادعاي اينكه ايران در حال حاضر قابليت ساخت 8بمب هسته‌اي را دارد اعلام كرد: در توافق هسته‌اي مسير غني‌سازي پلوتونيوم بسته خواهد بود، براي هميشه. وي اشاره كرد: احتمال حمله نظامي عليه ايران همچنان يك گزينه به شمار مي‌رود و اوباما خواستار دور شدن از اين گزينه است.

کد خبر 294364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha