دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: شرکت بازرگانی دولتی ایران از ابتدای فصل برداشت تاکنون 10 میلیون و 215هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری کرده است.

بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، بهای این میزان گندم نزدیک به 22 هزار میلیارد ریال بوده که به طور نقدی به بیش از یک میلیون و 350 هزار کشاورز پرداخت شده است. استان های فارس با خرید حدود یک میلیون و 835 هزار تن، خوزستان با یک میلیون و 308 هزار تن و گلستان با یک میلیون و 26 هزار تن در رتبه‌های اول تا سوم خرید گندم در کشور قرار دارند.
خرید گندم تاکنون در 12 استان با رشد مثبت در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است. بیشترین رشد خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان با 6/43درصد و استان گلستان با 2/29 درصد بوده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امسال حدود 12 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد شد.
پرداخت پول چایکاران
رئیس اتحادیه چایکاران کشور نیز از پرداخت تمامی پول چایکاران بابت خرید تضمینی در دور دوم برداشت چای در تیرماه‌ خبر داد و گفت: ‌امسال تولید چای خشک با 6 هزار تن افزایش در مقایسه با سال گذشته به 40 هزار تن می‌رسد.
ایرج هوسمی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به افزایش تولید چای در سال جاری گفت:‌ با توجه به مساعد بودن شرایط آب وهوایی ، ‌قطعاً امسال بهره برداری از باغات چای به دور چهارم نیز خواهد رسید که بر این اساس میزان تولید چای خشک به نسبت سال گذشته حدود 6 هزار تن افزایش خواهد یافت.
کد خبر 29434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز