روزانه حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به‌صورت حرفه‌ای و مستمر و عموماً در قالبی سازمان یافته، ارائه خدمات عمومی در تهران را در ۲ بخش بار و مسافر دنبال می‌کنند.

اين در حالي است كه روزانه بيش از يك ميليون دستگاه خودرو نيز وارد محدوده زوج و فرد مي‌شوند. اينها خبرهايي است كه معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در جلسه شوراي مديران معاونت متبوع خود اعلام كرد. به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، محور اصلي همه فعاليت‌هايي كه در حوزه ترافيك پايتخت برنامه‌ريزي شده است «خط سفيد» است. از نگاه اين مقام مسئول در شهرداري تهران حضور مؤثر و مستمر مسئولان حمل‌ونقل شهري در مناطق و نواحي شهر، مي‌تواند در درك اهميت اضطرار و ضرورت اصلاح و بهبود رفتارهاي ترافيكي با محوريت «خط سفيد» به‌عنوان يك اولويت درجه يك براي شهر به آنها كمك كند.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه انتظار اصلي از اجراي كمپين «آسمان آبي - زمين پاك» با محوريت «خط سفيد»، اين است كه تمام توان موجود به‌منظور ارتقا و بهبود رفتارهاي شهروندان در موضوع ترافيك به‌كار گرفته شود، اضافه كرد: بايد اقدامات اجرايي در زمينه ساماندهي زيرساخت‌هاي ترافيكي ازجمله سامان‌بخشي به وضعيت خط‌كشي‌ها در بهتر شدن رفتارهاي ترافيكي شهروندان اثرسنجي شده و ببينيم اقداماتمان تا چه اندازه اثربخش بوده است.

تشكري هاشمي همچنين گام‌هاي درنظر گرفته شده براي اجراي طرح «خط سفيد» را اينطور برشمرد و گفت: قدم اول؛ اصلاح و تكميل زيرساخت‌هاي ترافيكي شهر و اطلاع‌رساني اين اقدامات به شهروندان است، گام بعدي؛ آموزش و فرهنگ‌سازي در جهت بهتر شدن اين رفتارها با انجام مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي است و قدم آخر؛ الزام به اِعمال جدي قانون و برخورد قانوني با تخلفات و متخلفان است كه در اين بخش پليس نقش ويژه‌اي دارد.

کد خبر 293899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha