همشهری آنلاین: محمد الاسعدی سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: وضعیت انسانی در یمن بسیار دشوار است و اوضاع در این کشور به سوی یک فاجعه پیش می‌رود.

یونیسف: وضعیت انسانی در یمن به سوی یک فاجعه پیش می رود

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، الاسعدی توضیح داد: در یمن آب ، برق ، سوخت وجود ندارد و شمار نانوایی های مشغول کار در اکثر نقاط این کشور کاهش یافته است.

وی در یک گفت وگوی تلویزیونی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده های در خانه هایشان در محاصره قرار گرفته اند به ویژه در عدن که درگیری ها همچنان ادامه دارد.

افزایش شمار پناه جویان یمن در سومالی و جیبوتی

از سوی دیگر به گزارش پایگاه اینترنتی عربی پرس، از ابتدای شروع حملات ددمنشانه رژیم سعودی به یمن تا اواخر آوریل گذشته 3410 یمنی خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به کشور سومالی پناهنده شده اند.

ازسوی دیگر دفتر جهانی هماهنگ کننده امور بشردوستانه شمار یمنی های پناهجو که تاکنون وارد کشور جیبوتی شده اند، 8900 نفر اعلام کرد.

در همین راستا 'انس الحماطی ' مدیر موسسه کمک های بشردوستانه جهانی در یمن وضعیت انسانی در داخل این کشور را فاجعه آمیز توصیف کرد.

الحماطی برای رسیدن کمک های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده به ویژه در عدن و تعز و الضالع خواستار برقراری آتش بس در این کشور شد.

وی گفت : مردم یمن هم اکنون با کمبود مواد غذایی ، دارویی و شیر خشک برای کودکان مواجه هستند. قبل از شروع حمله توفان قاطعیت و بطور مشخص در اوایل سال جاری میلادی بیش از 45 درصد مردم یمن به دلیل بحران مواد غذایی گرسنه به خواب می رفتند.

وی افزود: به دنبال شروع حملات تجاوزکارانه رژیم سعودی و درگیری های مسلحانه در داخل شهرها هزاران تن خانه و کاشانه خود را ترک کرده و اکثرا آواره روستاها شده اند و شمار اندکی از آنان شانس با آنها یار بود و توانستند به خارج از یمن پناهنده شوند.

کارشناسان ، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و در دو روز گذشته 40 بار باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری کند.

کد خبر 293845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha