دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر عراق پیش از ظهر دوشنبه در صدر یک هیئت بلند پایه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، به دعوت رسمی "محمد ناجی عطری" نخست‌وزیر سوریه، روز دوشنبه 29 مرداد وارد دمشق شد.

به گزارش ایرنا، نوری المالکی در فرودگاه بین‌المللی دمشق مورد استقبال همتا و شماری دیگر از مقامات ارشد سوری قرار گرفت.

جواد البولانی وزیر کشور، حسین الشهرستانی وزیر نفت، عبد الفلاح حسن السودانی وزیر بازرگانی و عبد اللطیف جمال رشید وزیر آبیاری عراق، نخست وزیر این کشور را در سفری سه روزه به دمشق همراهی می‌کنند.

المالکی قرار است، در این سفر، با بشار اسد رییس جمهوری، فاروق الشرع معاون رییس جمهوری، و نخست وزیر سوریه، درباره‌ی پاره‌یی از مشکلات فرا راه گسترش مناسبات دو دو کشور به چاره اندیشی بپردازد.

نخست وزیر عراق همچنین بنا دارد، با شماری از عراقی‌های مقیم سوریه که وخامت اوضاع امنیتی آنان را به فرار از کشور واداشته، دیدار کند تا از نزدیک از مشکلاتشان با خبر شود.

زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) و دیدار با علما و مراجع عظام نیز، در زمره برنامه‌‌های سفر نخست وزیر عراق به سوریه قرار گرفته است.

المالکی که پیش از سرنگونی رژیم "بعث" عراق سال‌های طولانی در سوریه اقامت داشت، برای نخستین بار است که به عنوان نخستین وزیر کشورش به دمشق سفر می‌کند.

این، همچنین، دومین سفر یک نخست وزیر عراقی به سوریه در طول چهار سال اخیر است.

انتظار می‌رود، سفر نخست وزیر عراق به سوریه، زمینه ساز از سرگیری فعالیت کمیته عالی مشترک دو کشور باشد.

برخی منابع عراقی، احتمال دیدار المالکی با تعدادی از شخصیت‌های عراقی مخالف فرایند سیاسی جاری در این کشور را که هم اکنون در سوریه به سر می برند، بعید نمی‌دانند.

کد خبر 29377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز