دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : رقابت‌های بسکتبال آمریکای شمالی (NBA) دچار بحران شد

به گزارش دویچه‌وله، تیم دوناگی داوری است که به جرم ناداوری و فاش کردن اطلاعات بازی‌ها، از سوی دادگاهی در نیویورک مجرم شناخته شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، او باید نام ۲۰ داور دیگر را که احتمالا در جریان شرط‌ ‌بندی‌ها دست داشته‌اند فاش کند و نیز جز‌ئیات دخالت آنها در این جریان را برای دادگاه بیان کند که در صورت گسترش دامنه‌ این بحران، دیوید اشترن، مسئول برگزاری بازی‌ها نیز درگیر خواهد شد.
 
 اشترن، پرونده‌ دوناگی را بدترین موردی می‌داند که او به عنوان یک علاقه‌مند، وکیل یا مسئول NBA، تجربه کرده است. او در عین حال تأکید می‌کند که این جریان به صورت کاملاً مخفی رخ داده است.
 
برداشت انجمن داوران NBA نیز این است که این بحران از یک نفر آغاز شده و در حد همان یک نفر هم باقی مانده است، مگر این‌که خلاف آن ثابت شود. سخنگوی این انجمن با اشاره به این ‌که تحقیقات بر اساس "واقعیت‌ها" ادامه خواهد یافت نه "شایعات"، تأکید کرد که اعترافات دوناگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس تصمیم‌گیری خواهد شد.
 
هنوز مدارکی در مورد دخالت داوران دیگر در این بحران به‌دست نیامده است. دوناگی روی دو بازی‌ که خود داور آن‌ها بوده، شرط‌بندی کرده است و با ناداوری موجبات پیروزی تیم مورد نظر خود را فراهم آورده است. جلسه‌ دادگاه در روز نهم نوامبر (18 آبان) برگزار خواهد شد و در صورتی که حکم او تأیید شود، ۲۵ سال زندان و پرداخت ۵۰۰ هزار دلار در انتظارش خواهد بود.  
کد خبر 29368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز