گروه اجتماعی: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از اقدامات مهم کمیته امداد در راستای اشتغالزایی، اجرای طرح‌های خودکفایی است که 100 هزار طرح در این راستا تهیه و پرونده آن تکمیل شده است.

حسین انواری در مراسم بهره‌برداری از 3 هزار واحد مسکونی کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده لرستان، گفت: جمعیت مددجویان زیر پوشش این نهاد در کشور 4میلیون و300 هزار نفر است و سالانه بیش از 2 میلیون نفر نیز به صورت موردی در این نهاد حمایت می‌شوند.

وی افزود: امسال یک‌صد هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش ایجاد شده که این فرصت‌ها با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی فراهم  می‌شود و علاوه بر این، از محل اعتبارات داخلی این نهاد در سال جاری 25 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد نیز با بیان این‌که در حال حاضر 820 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این کمیته قرار دارد که تا پایان امسال 30 هزار دانش‌آموز دیگر نیز به مجموع دانش‌آموزان تحت پوشش افزوده می‌شود، گفت: اعتباری حدود 4میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی و درآمدهای داخلی کمیته امداد و 9میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی در راستای تهیه لوازم‌التحریر، کتاب و هزینه ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان لحاظ شده است.

محمدرضا ترقی افزود: علاوه بر اعتبار یاد شده از محل اعتبارات تبصره 14 و 15 قانون بودجه سال جاری7 میلیارد تومان جهت کمک به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در 15 استان محروم کشور همانند استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، ‌ایلام، هرمزگان، لرستان و غیره لحاظ شده که اعتبار یادشده از شهریورماه جاری تا پایان امسال هزینه می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام گفت: در حال حاضر 52 هزار دانشجو زیر پوشش حمایت‌های تحصیلی کمیته امداد در مقاطع کاردانی تا دکترا قرار دارند.

وی سرانه کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش را متفاوت اما میانگین آن را حدود 300 هزار تومان در سال اعلام کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد در رابطه با آموزش بزرگسالان و سوادآموزی آن‌ها در سال جاری، گفت: امسال برای 210 هزار نفر از نوعروسان و بزرگسالان برنامه آموزش مهارت‌های زندگی و سوادآموزی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان اجرا می‌شود.

ترقی با اشاره به این‌که به منظور جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان مهاجر روستایی 110 خوابگاه در کشور ایجاد شده است، گفت: در سال جاری برای حدود 30 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش که در خوابگاه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر خوابگاه‌های شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، 5/2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 29325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز