جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت پپسی اعلام کرد نوشابه رژیمی فعلی‌اش در آمریکا را با نوشابه‌های رژیمی که عاری از آسپارتام جایگزین می‌کند.

شیرین‌کننده مصنوعی آسپارتام به خاطر شایعات درباره اثرات احتمالی آن بر سلامت از جمله سرطان‌زایی در کانون توجه مصرف‌کنندگان حساس به سلامت قرار داشته است.

به گزارش رویترز شرکت پپسی روز جمعه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت)‌ اعلام کرد فراورده‌هایش شامل پپسی رژیمی، پپسی رژیمی بدون کافئین و پپسی رژیمی تمشک وحشی که با آمیزه‌ای از سوکرالوز آس‌سولفات پتاسیم شیرین شده‌اند، از ماه اوت جایگزین نمونه‌های مشابه شیرین‌شده با آسپارتام خواهند شد.

فروش نوشابه‌های غیرالکلی گازدار برای نزدیک به یک دهه است که در آمریکا در حال کاهش بوده است، چرا که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های گازدار را به خاطر نگرانی‌ها درباره اثرات شیرین‌کننده‌های مصنوعی به خصوص آسپارتام بر سلامت نوشیدن آنها را کنار گذاشته‌اند.

ست کافمن، معاون ارشد رئیس پپسی و مدیر بخش رایحه‌ها در شعبه آمریکای شمالی این شرکت گفت: «مصرف‌کنندگان کولاهای رژیمی در آمریکا از ما خواستند که پپسی رژیمی عاری از آسپارتام تولید کنیم و ما هم داریم به خواسته آنها عمل می‌کنیم.»

فروش در کسب و کار نوشابه‌های شرکت پپسی در نتیجه کاهش درازمدت در فروش نوشابه‌های گازدار در آمریکا ضربه خورده است.

آسپارتام که حدود ۲۰۰ بار شیرین‌تر از قند است به طور گسترده‌ای برای شیرین‌کردن نوشابه‌های گازدار رژیمی استفاده می‌شود. شرکت رقیب پپسی، کوکاکولا هم از همین ماده در نوشیدنی‌هایش مانند کوکای رژیمی، کوکای زیرو، لیموناد رژیمی شواپس استفاده
می‌کند.

میزان فروش کوکای رژیمی در سه‌ماهه اول سال جاری ۶ درصد افت کرده است.

شرکت پپسی هم روز پنجشنبه اعلام کرد سود خالصش در سه‌ماه اول سال جاری با افتی ۳.۲ درصدی به ۱۲.۲۲ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 293157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha