چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین آئین‌نامه‌ آمایش آموزش عالی در حوزه سلامت خبر داد و گفت: رویکرد اصلی توسعه و آموزش عالی در حوزه سلامت، نیازهای منطقه‌ای و ملی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: تفویض اختیارات مدیریتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جهت‌گیری به سمت چابک‌سازی و ایفای نقش سیاستگذاری توسط این وزارتخانه، رویکرد اصلی سیاست‌های تدوین شده است. در تقسیم‌بندی‌های آموزش پزشکی حداکثر اهتمام به اقتضائات منطقه‌ای شده است.

وی افزود: بومی‌گزینی و رقابت بین داوطلبان یک استان و جدی گرفته شدن تعهدات خدمتی پزشکان هم از برنامه‌های بسیار مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه آموزش عالی در حوزه بهداشت و درمان بدون کسب مهارت‌های عملی موجب آسیب دیدن مردم خواهد شد، افزود: مشکل دیگر آموزش علوم پزشکی آن است که دانشجوی علوم پزشکی، آموزش عملی را در بالین بیمار می‌بیند و برای بیماران سرپایی چندان مهارتی ندارد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مأموریت‌محور شدن آموزش علوم پزشکی یکی از الزامات مهم ساماندهی این حوزه است.

کد خبر 293032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha