چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به حقوق معلمان و توجه به خواسته‌های آنها شدند.

اعتراض فرهنگیان

در آستانه هفته معلم نماينده مردم خليل‌آباد در مجلس شوراي اسلامي نيز نسبت به نبود رتبه‌بندي و نظام‌بندي در آموزش و پرورش و ميان فرهنگيان انتقاد كرد و آن را خلأ بزرگي در كشور دانست.

به گزارش ايسنا، محمد اسماعيل نيا در تذكري شفاهي در جلسه ديروز مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك فرا رسيدن‌ماه رجب و گراميداشت هفته معلم گفت: در هيچ جاي دنيا و در كشورهاي پيشرفته نمي‌بينيم كه معلمي مشكلي داشته باشد.

وي ادامه داد: متأسفانه جايگاه معلم در كشور ما ضربه خورده و لوث شده است. بايد يادمان باشد كه همه ما و بهترين وزراي ما از آموزش و پرورش آمده‌اند اما معلمين و فرهنگيان مشكلاتي همچون مشكل بيمه و مسكن دارند كه انتظار داريم اين مشكلات حل شود. نماينده مردم خليل‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در پايان نسبت به رسيدگي به وضعيت جاده‌هاي حوزه انتخابيه خود و مشكلاتي همچون بيكاري و سرمايه‌گذاري تذكر داد.

نماينده مردم همدان در مجلس نيز با اشاره به تجمعات فرهنگيان خواستار رسيدگي هرچه سريع‌تر دولت و مجلس براي رفع مشكل اين قشر شد. امير خجسته روز گذشته در تذكر شفاهي خود عنوان كرد: امروز فرهنگيان يكي از موضوعات مهم كشور هستند، خوشبختانه اين حس به مجلس منتقل شده و نمايندگان در نطق‌ها و تذكرات خود از اين مسئله صحبت مي‌كنند، دولت و صداوسيما و وزارتخانه مربوطه نيز در اين مورد بحث مي‌كنند اما تا به حال اتفاقي نيفتاده است.

وي ادامه داد: بحث نظام هماهنگ را مطرح مي‌كنند كه در واقع اين نظام هماهنگ نظام ناهماهنگ است و فرهنگيان مورد توجه نيستند، به علاوه بحث نظام رتبه‌بندي معلمان را مطرح مي‌كنند كه فرهنگيان اعتقادي به اين مسئله ندارند.

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: افزايش 160تا 600هزار توماني حقوق معلمان عادلانه نيست اين در حالي است كه بعضي از ادارات در سال 2‌تا‌3‌بار افزايش حقوق دارند يا كمك‌هاي جنبي دريافت مي‌كنند.تجمع فرهنگيان جلوي مجلس و وزارتخانه دليل بر اين نيست كه آنها معترض به نظامند، آنها به نظام و ولايت عشق مي‌ورزند و اعتراض آنها به تفاوت و تبعيض است. معلمان مي‌گويند ما فقير نيستيم بلكه از فقر و تبعيض رنج مي‌بريم. نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي خواستار اين شد كه دولت و مجلس هر چه سريع‌تر و قبل از هفته معلم به موضوع فرهنگيان توجه ويژه داشته باشند و به حرف اكتفا نكنند.

  • تقاضاي رسيدگي

نماينده مردم شهريار در مجلس شوراي اسلامي نيز خواستار تهيه طرح نظام جامع رتبه‌بندي معلمان و فرهنگيان براي ايجاد تغييرات در حقوق و دريافتي‌هاي آنان شد. حسين گروسي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني ديروز با تأكيد بر لزوم توجه به فرهنگ و آموزش و پرورش، گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند كه فرهنگ مقدم بر اقتصاد است. من به‌عنوان عضو كوچك جامعه بزرگ فرهنگيان سؤال مي‌كنم كه چرا آموزش و پرورش از اين نكته كليدي غافل است درحالي‌كه تمامي كشورهايي كه پيشرفت كرده‌اند و درآمد سرانه‌شان را بالا برده‌اند اول به آموزش و پرورش خود توجه كرده‌اند مثل آلمان كه بعد از جنگ جهاني دوم براي پيشرفت و توسعه پايدار روي آموزش و پرورش تمركز كرد.

گروسي ضمن تبريك 12ارديبهشت روز معلم به فرهنگيان و معلمان اضافه كرد: ما مخالف تبعيض هستيم و فرهنگيان از تبعيض به‌وجود آمده بين پزشكان، فرهنگيان و دانشگاهيان رنج مي‌برند لذا از وزير آموزش و پرورش مي‌خواهيم ضمن توجه همه جانبه به منزلت و جايگاه فرهنگيان، نظام جامع رتبه‌بندي معلمان و فرهنگيان را به‌نحوي كه بتواند تغيير جدي در حقوق و مسائل مادي آنان ايجاد كند تهيه و براي طي مراحل قانوني و تصويب به مجلس ارجاع كنند.

  • اعتراض به تبعيض

مشاور وزير آموزش و پرورش گفت: بايد حقوق معلمان پرداخت شود. معلم يكي از اركان مهم فرهنگ سازي در كشور است و اگر بخواهيم يك فرهنگ را در جامعه نهادينه كنيم بايد توجه ويژه به آموزش و پرورش داشته باشيم و يكي از شاخص‌هاي اين توجه، ايفاي حقوق معلمان است.

در شرايطي كه معلمان پيگير حقوق و معوقات خود هستند، مجتبي ملكي گفت: بدون ترديد تمام مسئولان وزارت آموزش و پرورش ازجمله شخص وزير براي استيفاي حقوق مادي و معنوي و حل مشكلات معلمان تلاش مي‌كنند. وي افزود: اكنون تفاوت و تبعيضي در پرداخت حقوق معلمان نسبت به كاركنان ديگر دولت وجود دارد. آيا آن مزايا كه در ساير دستگاه‌هاي دولتي است در آموزش و پرورش نيز وجود دارد؟

کد خبر 292927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha