سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

تعدادی از شهروندان که یارانه‌شان قطع شده است در تماس با همشهری نحوه مراجعه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پاسخی که شنیده‌اند را ذکر کرده‌اند.

صداي اين شهروندان از طريق سامانه هم‌افزاي همشهري بشنويد.

  • مالك ماشين 50ميليوني

يك شهروند در تماس باروزنامه همشهري اعلام كرد: 23فروردين متوجه شدم يارانه يكي از اعضاي خانواده 3 نفره‌ام قطع شده است. فكر كردم اشتباهي رخ داده است. وي ادامه داد:‌ به سازمان هدفمندي مراجعه كردم كه در پاسخ گفتند: اين مسئله فقط براي شما نبوده بلكه در اسفند‌ يارانه 50هزار نفر و فروردين يارانه 300هزار نفر قطع شده و هر‌ماه تعداد جديدي حذف مي‌شوند. وي افزود: يك فرم به من دادند كه در آن بايد از بين گروه‌هاي قيدشده در فرم، يكي را انتخاب مي‌كردم. اتومبيلي به نام فرزندم بود كه آن را 50ميليون تومان خريده بودم و پس از تحريم‌ها كه قيمت آن به 100ميليون تومان رسيد، آن را فروختم اما آن شخص پلاك را عوض نكرده و احتمالا به همين دليل فرزند من به‌عنوان دارنده خودروي لوكس از يارانه محروم شده است. وي افزود: اگر قطع يارانه برابر با قانون بوده مشكلي نيست اما چرا مي‌گويند كه يارانه هيچ‌كس قطع نشده است.

  • همسر يك پزشك

خانمي كه همسر او پزشك است و يارانه خانواده‌اش از فروردين امسال به‌طور كلي قطع شده است، در گفت‌وگو با همشهري اظهار كرد: در اخبار شنيدم كه آقاي نوبخت حذف يارانه را تكذيب كردند درحالي‌كه يارانه خانواده ما قطع شده و سازمان هدفمندي يارانه‌ها، اين موضوع را تأييدكرد. اين شهروند گفت: البته اخبار ضد‌و نقيض بود. شنيدم كه وزير اقتصاد گفته است كه شناسايي و حذف يارانه پردرآمدها آغاز شده است. بقيه اخبار را هم نه تأييد كردند نه تكذيب اما تنها كسي كه تكذيب كرده سخنگوي دولت است. وي ادامه داد: من خودم به ساختمان مركزي سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه كردم بعد از اينكه شماره ملي همسرم را دادم، چك كردند و تأييد كردند كه يارانه ما حذف شده است.

بعد يك فرم اعتراض پر كردم كه در آن چند گروه مشخص شده بود. همچنين يك سرپرست خانواده ديگر گفت: كارمند بازنشسته راه‌آهن هستم و تا اسفند به ازاي خانواده 3نفره‌ام يارانه مي‌گرفتم اما در فروردين هيچ دريافتي‌اي نداشتم. مستأجر هستم و يك خودروي پرايد مدل 82دارم. من از روزنامه همشهري متوجه شدم كه مي‌شود اعتراض كرد و هنوز به سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه نكرده‌ام. يك سرپرست خانوار اعلام كرد كه سال گذشته سفري خارجي داشته و احتمالا به همين دليل يارانه خانواده‌اش قطع شده است. يك كارمند آموزش و پرورش نيز سفر خارجي را دليل احتمالي قطع يارانه خانواده‌اش عنوان كرده است. يك بازنشسته نيروهاي مسلح كه اعلام مي‌كند 8سال سابقه جبهه و معلوليت دارد نيز از قطع يارانه‌اش خبر داد. يارانه همه اين افراد از فروردين امسال قطع شده است.

کد خبر 292892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha