سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

ماجرای مرگ ۹نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه یک بیمارستان آنقدر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت تا اینکه یک مقام ارشد از وزارت بهداشت برای توضیح درباره این ماجرا به تلویزیون آمد و البته تأیید کرد که وضعیت عفونت بیمارستانی در کشور نامطلوب است.

بیمارستان

مديركل دفتر نظارت و اعتباربخشي امور درمان در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه 2سيما، ميزان عفونت‌هاي بيمارستاني در كشور را 19درصد اعلام كرد و گفت: «عفونت‌هاي بيمارستاني، يكي از مهم‌ترين مسائل بيمارستان‌ها در دنياست. در كشورهاي توسعه‌يافته، ميزان عفونت‌هاي بيمارستاني ۸ تا ۱۰ درصد است كه با توجه به بخش و نوع بيمارستان متفاوت است و اين رقم در كشور به 5/7 تا ۱۹ درصد مي‌رسد. در بخش‌هاي ويژه هم شاهد ثبت رقم 14/6 درصدي هستيم.»

هر چند توضيحات دكتر سيدمحمدحسين ميردهقان بيشتر معطوف به خبر مرگ 9نوزاد در يك بيمارستان خصوصي بود اما افكار عمومي پرونده فوت چند بيمار بستري در بخش قلب يك بيمارستان دولتي در نيمه‌هاي سال گذشته را هم به‌خاطر دارند. شايد تكرار چنين حوادثي باعث شد تا وي بگويد: در ۵ سال گذشته، در زمينه كنترل عفونت‌هاي بيمارستاني اقدامات خوبي انجام شده است، با اين حال در وضع ايده‌آلي نيستيم. نظام ثبت آمار ميزان عفونت در بيمارستان‌ها جوان است و از طرفي تجهيزات بيمارستاني مراكز درماني قديمي است و نياز به نوسازي دارد. ما بايد در مراكز درماني از تكنيك‌هاي مدرن ازجمله به‌كارگيري پلاسما به جاي اتوكلاو بهره بگيريم. علاوه بر اين، نياز مبرم به آموزش كادر درماني داريم.

کد خبر 292800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha