دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خلیج فارس تقریبا ۱۵جزیره دارای سکنه و ۲۰ جزیره غیرمسکونی دارد.

جنوب

بايد دستکم چهار روز زمان داشته باشيد تا بتوانيد به ديدار ديدنيهاي طبيعي و اعجاب آور بزرگترين جزيره خليج فارس برويد، از دلفين‌ها و جاذبه‌هاي ديگر هنگام ديدن کنيد و پا روي رنگين کمان هرمز بگذاريد.

اگرچه خليج فارس تقريبا 15جزيره داراي سکنه و 20 جزيره غيرمسکوني دارد، اما در اين بين، قشم و هنگام و هرمز در همسايگي هم و کمي دورتر، کيش و هندورابي در کنار هم مشهورتر و داراي جاذبه‌هاي متنوع‌تري هستند.

به جز بازارهاي قشم و كيش که شايد بيشتر در ذهنها، از سفر به جزاير جنوب جا افتاده، در خليج‌فارس ميتوانيد از جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي ارزشمندي ديدن کنيد و خاطرهاي ماندگار در ذهنتان ثبت کنيد.

هرچند از نظر طبع آب و هوا، زمستان بهترين فصل براي سفر به جزاير گرم جنوب است، اما بازديد از اين جزيره‌ها با آن همه جاذبه به چند روز زمان نياز دارد.

پس تعطيلات نوروز را که هنوز هوا آنقدرها هم گرم نشده، غنيمت بشماريد. ديدن سواحل جزيره‌هاي خليج‌فارس، هوش از سرتان ميبرد؛ هركجا به رنگي و شكلي درآمده و اين تنوع و تفاوت، يكي از چشمگيرترين بخشهاي گردشگري در اين مسير است.

جزيره قشم با وسعت بي اندازه‌اش، سواحل زيباي فراواني دارد؛ جايي همچون اين عكس با جلبك و خزه پوشيده شده و جايي هم ماسه‌اي است.

عكس: هاتف همايي/نويسنده: مصطفي برهمند

منبع:همشهري سرزمين من

کد خبر 292616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha