یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: با توجه به هرم غذایی موادی که روزانه مصرف می‌شوند به صورت کلی به دو دسته مفید و مضر برای سلامت بدن تقسیم می‌شوند.

مواد غذایی که مرگ زودرس را به دنبال دارند

پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از سبزی‌جات و میوه‌ها، شیر و لبنیات و همچنین خانواده نان و غلات می‌تواند ویتامین‌ها، املاح و انرژی را به بدن برساند به شرطی که به میزان مناسب مصرف شوند.

وی ادامه داد: مواد غذایی نام برده اگر درحد متعادل مصرف نشوند برای بدن مضر هستند به عنوان مثال نان و غلات اگر بیش از حد استفاده شود فرد به سمت چاقی سوق داده می‌شود.

فرحبخش گفت: از جمله موادی که بیشترین ضرر را برای بدن دارند می‌توان از چربی‌های اشباع موجود در کره، خامه و سرشیر و چربی‌های ترانس در روغن‌های جامد اشباع شده را نام برد.

وی بیان کرد: نمک نیز از جلمه موادی محسوب می‌شود که باید تا حد امکان کنار گذاشته شود و اگر از حد استاندارد لازم که کمتراز 6 گرم در روز است مصرف شود به شدت سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین خانواده شکر‌ها و قند‌ها که اثرات بدی را بر سلامت بدن دارند نیز باید به صورت گهگاه مصرف شوند یا می‌توان به جای آنها خرما، توت، کشمش و یا قند‌های مصنوعی و شکر رژیمی را جایگزین کرد.

کد خبر 292593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha