همشهری آنلاین: رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های بررسی صلاحیت متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها از سال جاری خبر داد.

رضوان طلب

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رضوان طلب روز پنجشنبه درحاشیه همایش منطقه ای اعضای هیات‌های جذب دانشگاه‌های شمال کشور که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور به زودی سامانه‌ای با قابلیت رصد مراحل پیگیری برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان جذب در دانشگاه‌ها طراحی و راه اندازی می‌شود.

وی میانگین زمان رسیدگی به پرونده های متقاضیان جذب را براساس جدول قانونی 45 روز ذکر و اظهارکرد: مرکز جذب وزارت علوم در سال 93 توانست این 45 روز را برای هر پرونده به مدت میانگین 28 روز کاری برساند.

حجت الاسلام رضوان طلب ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و 500 نفر از اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌های کشور در قالب هیات‌های جذب اعضای هیات علمی در کشور عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این اعضا بین هفت تا 9 نفر در قالب هیات اجرایی، پنج تا هفت نفر در قالب اعضای کارگروه صلاحیت عمومی و پنج تا هفت نفر نیز در قالب هیات بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان جذب در دانشگاه ها فعالیت می کنند.

این مسوول یادآور شد: سال گذشته شش هزار و 200 پرونده در هیات های جذب مورد رسیدگی قرار گرفته که چهار هزار و 100مورد از آنها مربوط به صلاحیت عمومی و بقیه صلاحیت‌های علمی بودند.

وی ادامه داد: علت این اختلاف آمار در صلاحیت های علمی و عمومی در این است که بسیاری از پرونده ها مربوط به گروه هایی است که ابتدای ورود به دانشگاه ها به عنوان استخدام پیمانی تقاضای جذب داشتند و یا اعضای هیات امنای موسسات غیر انتفاعی بوده اند که برای این دو گروه صلاحیت علمی مطرح نبوده است.

حجت الاسلام رضوان طلب خاطرنشان کرد: اصولا جذب اعضای هیات علمی از سامانه هیات عالی گزینش ریاست جمهوری متمایز است و ما نیز یک سامانه دیگری به منظور جذب اعضای هیات علمی داریم که سازوکار استعدادیابی و جذب اساتید را به عهده دارد و به منظور تکریم اساتید، عنوان جذب بجای عنوان گزینش انتخاب شده است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به ترکیب شورای عالی جذب به عنوان بالاترین رده جذب اعضای هیات علمی افزود: وزرای علوم و بهداشت، روسای مرکز جذب وزارت خانه ها، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و دو نفر از اعضای شورای انقلاب فرهنگی جزو اعضای اصلی شورای عالی جذب هستند و سلسله مراتب جذب در رده پایین تر شامل هیات مرکزی جذب در دو وزارتخانه و زیرمجموعه آنها می باشند.

در این همایش منطقه‌ای دانشگاه‌های شمال کشور شامل استانهای گیلان، قزوین و زنجان می‌باشند.

کد خبر 292387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha