همشهری آنلاین: لس آنجلس شاهد برگزاری راهپیمایی گسترده کارگران صنعت فست فود برای افزایش دستمزدها بود. این بزرگترین راهپیمایی در لس آنجلس از سه سال پیش تا کنون است.

اعتصاب

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کارگران رستوران‌های فست فود در لس آنجلس آمریکا با دست کشیدن از کار در خیابانهای این شهر تظاهرات کردند و خواستار افزایش دستمزدها شدند. معترضان خواستار افزایش دستمزدها به پانزده دلار برای هر ساعت هستند. این بزرگترین راهپیمایی در لس آنجلس از سه سال پیش تا کنون است.

معترضان می‌گویند بودجه برای پرداخت دستمزدهای بالاتر وجود دارد اما کارفرمایان و صاحبان رستورانها نمی‌خواهند حق آنها را بدهند.

میرا فلورس کارگر مک دونالد گفت آنها فقط به فکر جیب خود هستند و اصلا برایشان مهم نیست ما چه مشقاتی را تحمل می‌کنیم. ما از کارفرمایان می‌خواهیم به ما در محل کار احترام بگذارند و حقوق ما را رعایت کنند. ما در شرایط سختی کار می‌کنیم و خواسته های ما منطقی است.

با وجود اینکه این جنبش با کارگران فست فود شروع شد، اما اکنون کارگران بسیاری از دیگر بخش‌ها که دستمزد کمی دریافت می‌کنند، به جمع راهپیمایان پیوسته‌اند.

راچل روسک استاد دانشگاه گفت من به این اعتراضات پیوسته ام تا به همراه دیگران برای تغییر اوضاع تلاش کنیم.

بارتولوم پرز از کارگران مک دونالد گفت دستمزد و حقوقی که دریافت می کنیم بسیار پایین است و جوابگوی مخارج نیست.

این اعتراضات همچنین با روز مالیات در آمریکا همزمان شده است. سازماندهندگان می گویند دولت باید مالیاتی را که از مردم می‌گیرد برای خودشان خرج کند اما بخش عمده‌ای از این پول‌ها صرف بخش‌های دیگر و غیرضروری می‌شود.

در همين حال به گزارش يورونيوز،یکی از معترضان می‌گوید: «ما برای ۱۵ دلار مبارزه می کنیم و داشتن یک اتحادیه. ما برای ۱۵ دلار حداقل دستمزد مبارزه می‌کنیم چراکه احساس می‌کنیم به آن نیاز داریم و نیازی انسانی است. ما برای اتحادیه می‌جنگیم زیرا بدون آن ایستادن برای اجرای قوانینی که شرکت ها آن را نادیده می گیرند سخت است.»

در شیکاگو و لوس آنجلس نیز تظاهرات مشابهی برپا شد. سازمان دهندگان این اعتراض خیابانی تصمیم دارند تا این تظاهرات را در ۲۳۰ شهر ایالات متحده برپا کنند. این کمپین به «مبارزه برای ۱۵ دلار» شهرت یافته است.

کد خبر 292378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha