چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است در قانون جدید مالیاتی از خانه‌های بیش از ۷۵ متر به نرخ مالیات بر کسب و کار مالیات اخذ شود.

مسکن

به گزارش ايسنا، غلامرضا سلامي درباره نقش ماليات در صنعت ساختمان گفت: در قانون جديد ماليات بر اجاره‌بها از واحدهاي مسكوني بيشتر از ۷۵ مترمربع ماليات گرفته مي‌شود كه نرخ ماليات درآمد حاصل از اجاره‌بها مشابه نرخ ماليات بر درآمدهاي معمول و كسب‌و‌كارهاي متعارف است و نرخ بسيار پاييني محسوب مي‌شود. مشاور حسابداري، حسابرسي و اصول حاكميت شركتي وزير راه و شهرسازي با اشاره به اخذ ماليات از خريد و فروش مسكن كه معادل 5درصد ارزش معاملاتي است، افزود: از آنجا كه ارزش معاملاتي در ايران بسيار پايين است، در حال حاضر درآمد حاصل از اين ماليات براي دولت كم‌اثر است.

وي ادامه داد: بايد ارزش معاملات مسكن به رقم «ارزش واقعي» نزديك شود تا نرخ ماليات حاصل از معاملات مسكن به عدد اثرگذاري در درآمدهاي دولت تبديل شود.عضو شوراي راهبردي نظام مالياتي كشور به اصرار برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر تصويب قانون اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي اشاره كرد و به پايگاه خبري وزارت شهرسازي گفت:

اين اقدام چندان با اصول علمي ماليات همسو نيست چراكه ماليات از خانه‌هاي خالي مفسده‌زاست و مردم به سمت تهيه اجاره‌نامه‌هاي صوري يا پر كردن خانه‌هاي خالي خود با استفاده از اسباب و وسايل بلااستفاده خانه اقدام مي‌كنند كه هر كدام از اينها تالي فاسد دارد. وي خاطرنشان كرد: قرار است در قانون جديد مالياتي، بساز و بفروشي نيز يك شغل محسوب و از فعالان اين حرفه، ماليات اخذ شود كه سبب شناسنامه‌دار شدن بساز و بفروش‌ها و در نتيجه هدفمند شدن فعاليت آنهاست.

کد خبر 292233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha