مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنرمندان سوئیسی از شرکت زک و سوکی به منظور بهره بردن از نور خورشید در نورپردازی شهرها و صرفه‌جویی در انرژی مورد نیاز برای این کار، نخل‌هایی خورشیدی طراحی کرده‌اند.

نخل

براساس گزارش ديسكاوري، براساس طرح اين شركت، نخل‌ها از برگ‌هاي پهني متشكل از صفحات خورشيدي قابل انعطاف و پارچه‌هاي درخشان ساخته مي‌شوند. در طول روز اين برگ‌ها به جذب نور خورشيد مشغولند و در طول شب، از انرژي ذخيره شده براي نورافشاني خيابان‌ها استفاده مي‌كنند.

نخل

اين طراحان قصد دارند از اين طرح كه با الهام از درختان مناطق گرمسيري ايجاد شده‌است، براي زيباسازي خيابان‌هاي سوئيس كه منطقه‌اي سردسير به شمار مي‌رود استفاده كنند. اين نخل‌ها كه موزا لامفيريز ناميده شده‌اند درحقيقت چراغ‌هاي خياباني هستند كه مي‌توانند چهره هر خياباني را به يكي از خيابان‌هاي شهرهاي ساحلي و گرمسيري تغيير دهند.

در بالاي هريك از اين نخل‌ها صفحات خورشيدي قرار گرفته كه انرژي نور خورشيد را وارد بافت قابل درخشش برگ‌هاي مصنوعي كه شباهت زيادي به برگ درخت نخل دارند مي‌كند. در زير نور كم‌فروغ خورشيد سوئيس، هربرگ مي‌تواند تا پنج ساعت نور‌افشاني كند، اما طراحان مي‌گويند با تغيير دادن نوع سلول‌هاي خورشيدي و بافت سازنده برگ‌ها و قرار دادن آنها در زاويه‌اي كه بيشترين حجم نور خورشيد را دريافت كنند مي‌توان حداكثر نور را از اين برگ‌ها دريافت كنند.

کد خبر 292060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha