یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

زنی که با زنان جوان طرح دوستی می‌ریخت و وارد زندگی‌شان می‌شد نقشه سرقت جواهرات آنها را کشیده بود.

متهم

اين زن با اين ترفند توانست ده‌ها ميليون‌تومان طلا و جواهر سرقت كند اما سرانجام توسط پليس دستگير شد.تحقيقات پليس در اين‌باره از شامگاه 29بهمن‌ماه سال گذشته با شكايت زني جوان آغاز شد. او به مأموران گفت سارقان به خانه‌اش واقع در ميدان نماز شهر‌ري دستبرد زده‌اند و طلا و جواهراتي با ارزش 300ميليون تومان را دزديده‌اند.

به‌دنبال اين حادثه بازپرس شعبه دوم دادسراي شهرري به افسران پايگاه نهم پليس آگاهي دستور داد در اين‌باره تحقيق كنند. وقتي كارآگاهان خانه شاكي را بررسي كردند معلوم شد سارق يا سارقان با استفاده از كليد وارد آنجا شده‌اند و از سويي از محل دقيق نگهداري جواهرات اطلاع داشته‌اند. اين شواهد حاكي از آن بود كه به‌احتمال زياد عامل سرقت از آشنايان شاكي است.

در جريان تحقيقات شاكي اطلاعاتي را در اختيار مأموران گذاشت كه فرضيه اوليه پليس را تأييد مي‌كرد. او گفت: حدود 2هفته قبل زني به‌عنوان مستأجر به خانه‌اش رفت اما بعد از 2 هفته آنجا را تخليه كرد. وي در اين‌باره گفت: مدتي قبل زني كه خودش را ليلا معرفي كرده بود طبقه پايين خانه‌ام را اجاره كرد.

او در همين مدت كوتاه با من طرح دوستي ريخت و به بهانه‌هاي مختلف دائم به خانه‌ام رفت‌وآمد داشت تا اينكه چند روز پيش به اين بهانه كه دچار مشكلات مالي شده وديعه‌اش را پس گرفت و خانه را تخليه كرد. بررسي اين اطلاعات نشان مي‌داد به‌احتمال زياد سارق همين زن است. اين فرضيه وقتي قوت گرفت كه بررسي سوابق زني با چنين مشخصات نشان داد او با هويت جعلي خودش را معرفي كرده است و بعد از جلب اعتماد صاحبخانه و آشنا شدن با محل نگهداري طلا و جواهرات وي، درحالي‌كه كليد ورود به آنجا را نيز به‌دست آورده بود دست به سرقت زده است.

اين زن هيچ سرنخي از خود به‌جا نگذاشته بود و هيچ‌كس به‌درستي نمي‌دانست او بعد از سرقت در كجا پنهان شده است تا اينكه سرقتي مشابه در همان محدوده رخ داد. اين بار نيز زني جوان جواهراتش از خانه‌اش ربوده شده بود. دومين شاكي در توضيح آنچه رخ داده بود گفت:

چند روز قبل با زني به نام ليلا در آرايشگاه زنانه آشنا شدم. او زن خوبي به‌نظر مي‌رسيد و از آن به بعد چند مرتبه به خانه‌ام رفت‌وآمد كرد تا اينكه با او صميمي‌تر شدم و يك روز درباره مشكلات زندگي‌ام با او درد‌دل كردم. او هم يك دعا‌نويس را معرفي كرد و گفت او مي‌تواند مشكلاتم را برطرف كند. شاكي ادامه داد: روز حادثه ليلا با من در آرايشگاه قرار گذاشت تا با هم سراغ دعانويس برويم. من هم طبق قرار به آنجا رفتم اما هرچه صبر كردم او نيامد. من هم ساعتي بعد به خانه‌ام برگشتم و فهميدم طلا و جواهراتم از خانه سرقت شده است.

اين زن با گوشي تلفن همراهش از ليلا عكس گرفته بود و وقتي نخستين شاكي اين تصوير را ديد گفت صاحب عكس همان مستأجرش است. ديگر ترديدي وجود نداشت كه عامل هر دو سرقت زن تحت تعقيب است كه همه‌جا خودش را به دروغ ليلا معرفي كرده است. بررسي‌ها در اين‌باره ادامه يافت تا اينكه معلوم شد زن تحت تعقيب منصوره (44ساله) نام دارد و در 24متري شهرري زندگي مي‌كند. به اين ترتيب مأموران در عملياتي غافلگير‌كننده وي را دستگير كردند. وقتي متهم تحت بازجويي قرار گرفت به سرقت جواهرات شاكيان اعتراف كرد و گفت اموال مسروقه را به مرد طلافروشي در بازار تهران فروخته است. به اين ترتيب مالخر نيز دستگير شد.

سرهنگ حسين زارع، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: از آنجا كه ممكن است اين زن در سرقت‌هاي ديگري نيز دست داشته باشد وي با صدور قرار قانوني در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات از او براي كشف ساير جرايم احتمالي‌اش ادامه دارد.

کد خبر 291980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha