چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

آمار سرقت در نوروز امسال نسبت به نوروز سال پیش ۹درصد کاهش پیدا کرده‌ و افزون بر آن کشف سرقت ۷درصد افزایش یافته است.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي در نشست خبري كه پيش‌تر اعلام شده بود با حضور فرمانده ناجا برگزار شود، با ‌ اعلام اين خبر گفت: اولويت‌هاي اصلي نيروي انتظامي در سال94 برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و اعتياد و پيشگيري و مقابله با سرقت است.

سردار سعيد منتظرالمهدي با اشاره به فعاليت دفاتر مشاوره و مددكاري در كلانتري‌ها افزود: در بيش از 600كلانتري كشور دفاتر مشاوره راه‌اندازي و افزون بر آن 50 مركز مشاوره در سطح كشور فعال شده كه در اين مراكز بيش از 350هزار پرونده به مصالحه منجر شده كه مقايسه آن با مدت مشابه سال قبل 73درصد رشد دارد. به گفته منتظرالمهدي در ايام نوروز بيشترين تخلفات رانندگي نبستن كمربند ايمني، سرعت و سبقت غيرمجاز و استفاده از تلفن همراه بود و بيشترين تصادفات نيز بين ساعات 16 تا 20 رخ داده است. تخطي از سرعت مطمئنه نيز افزايش 32درصدي و انحراف به چپ نيز 18درصد افزايش داشته است.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي در واكنش به مباحث مطرح شده درباره حضور بانوان در استاديوم‌ها گفت: ما تابع قانون هستيم، حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها تابع يكسري شرايطي است كه آن را قانون مشخص مي‌كند، حضور بانوان در استاديوم‌ها به‌ويژه استاديوم‌هاي فوتبال به صلاح نيست.

منتظرالمهدي با بيان اينكه ما در اين خصوص نظر خودمان را داريم و نظرمان نيز تأثيرگذار است افزود: ولي آنچه قانون تصويب و ابلاغ كند را اجرا خواهيم كرد. معاون اجتماعي نيروي انتظامي با اشاره به فعاليت پليس در ايام نوروز94 گفت:‌ بيش از 200هزار گشت پليس در ايام نوروز در سطح كشور فعاليت داشتند و در اين مدت مأموران پليس در 1877چادر و كانكس براي تأمين امنيت مستقر شدند.

وي درباره اسيدپاشي‌هاي اصفهان نيز اظهار كرد: در اين خصوص اطلاعات جديدي موجود نيست.

 

کد خبر 291572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha