شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: والری اسپریدونوف که از یک بیماری کشنده رنج می‌برد، داوطلب شده است تا دکتر کاناوارو سر او را به یک بدن دیگر پیوند بزند.

والری اسپریدونوف

به گزارش مهر، یک مرد روسی که از یک بیماری کشنده در بدن خود رنج می‌برد در تلاش است که بتواند با بدست آوردن یک روش جدید سر خود را به یک بدن سالم پیوند بزند.

دکتر «سرجیو کاناوارو» جراحی است که ادعا می‌کند می‌تواند با یک جراحی عجیب، سر «والری اسپریدونوف» را قطع و به بدن دیگری پیوند بزند. والری از یک بیماری ژنتیکی سخت رنج می‌برد که متاسفانه هر روز نیز بدتر می‌شود. رشد عضلانی والری در دوران کودکی متوقف می‌شود. از آنجا که رشد عضلانی و استخوانی والری با هم هماهنگ نیست؛ عضلات والری تحمل نگهداری و پشتیبانی از اسکلتش را ندارند.

والری می گوید که ۳۰ سال است با این وضعیت زندگی می‌کند و از این طرز زندگی که هر لحظه باید از دیگران کمک بگیرد خسته شده است و دلش می‌خواهد با قبول تمام خطرات احتمالی ریسک این عمل را بپذیرد.

والری از دوسال پیش با دکتر کاناوارو از دانشگاه تورین در رابطه با بیماری‌اش ارتباط برقرار کرد و درباره تصمیمش با او صحبت کرد. «ما در طول این دوسال هیچوقت یکدیگر را ملاقات نکرده‌ایم و فقط از طریق ایمیل در مورد ایده و برنامه‌ریزهای خود برای انجام دادن این عملیات عجیب صحبت کرده‌ایم. من واقعا از این موضوع می‌ترسم چون این موضوع بسیار ترسناک است اما باید درک کنید که من چاره دیگری ندارم و وضعیت من در این حالت هر سال بدتر خواهد شد و فضای بسیار غمگینی خواهم داشت.»

دکتر کاناوارو در این باره می‌گوید: «علم مدرن در حال حاضر دارای تمام تکنیک‌های مورد نیاز برای پیوند سر به بدن اهدا کننده است. این شامل قطع سر هر دو فرد دهنده و بیمار است که باید به طور همزمان با استفاده از تیغه‌های فوق‌العاده تیز برای یک برش تمیز انجام شود. سپس سر بیمار را در بدن فرد دهنده قرار می‌گیرد و باید با شکل سحرآمیزی آنها را به هم متصل کرد. شاید بتوان از یک ماده چسب به نام «پلی اتیلن گلیکول» این دو سر طناب نخاعی را به هم متصل کرد. در این حالت احتمالا بیمار تا التیام زخم‌های این دو ناحیه به مدت ۴هفته در کما قرار دارد و بعد از بیدار شدن باید بتواند بدن و صورت خود را حرکت دهد و حتی بتواند با صدای خودش صحبت کند.»

هزینه این عملیات ۳۶ ساعته بیش از ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و بدن جدید از یک دهنده مرده اما سالم تامین می‌شود. اما بسیاری از پزشکان افکار دکتر کاناوارو در این مورد را یک فانتزی محض می‌دانند و همین موضوع باعث شده آقای دکتر نتواند برای انجام این عمل تیم پزشکان خود را پیدا کند چون همه این کار را یک عملیات از پیش شکست خورده می‌دانند.

برخی دیگر نیز این کار را غیراخلاقی می‌دانند اما برخی پزشکان نیز این حرکت را در راستای مراحل درمان بیمار مانند پیوند قلب تلقی می‌کنند.

اما جالب است بدانید ۴۰ سال پیش دکتر «رابرت وایت» این پیوند را روی یک میمون انجام داد که متاسفانه این میمون بعد از ۸ روز درگذشت و این دکتر به دلیل انجام این عمل غیراخلاقی محاکمه شد.

کد خبر 291861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha