همشهری آنلاین: از ۲۱ آوریل، وب سایت‌هایی که موبایل فرندلی (mobile-friendly ) نباشند، از نظر رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل به رتبه‌های پایین‌تر تنزل می‌یابند. تغییر الگوریتم گوگل به عنوان یک شگفتی ایجاد شده است به طوری که مدیران برندها برای گسترش روابط عمومی‌ و بازاریابی در حال چرخش به سوی تلفن همراه هستند.

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی؛ همه چیز به سرعت در حال تغییر است و این موضوع وب سایت‌هایی که برای نمایش در دستگاه‌های تلفن همراه اقدامی انجام نداده‌اند را تهدید می‌کند. چرا که گوگل هشدارهایی برای آن دسته از وبمسترها که صفحات آنها برای نمایش در تلفن‌های همراه مشکل دارد ارسال نموده و گفته است که این سایت‌ها در نتایج جستجو رتبه‌ای پایین‌تر از سایر سایت‌ها دریافت خواهند کرد.

از 21 آوریل، وب سایت‌هایی که موبایل فرندلی (mobile-friendly ) نباشند، از نظر رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل به رتبه‌های پایین‌تر تنزل می‌یابند. اگرچه حد کامل تغییرات در الگوریتم جدید موتور جستجو هنوز ناشناخته است اما کمپانی گوگل می‌گوید این تغییرات می‌تواند«قابل توجه» باشد و مدیران وب سایت‌ها باید انتظار این را داشته باشند که در نتایج کاربرانی که از طریق تلفن همراه این سایت‌ها را جستجو می‌کنند در صفحات اول مشاهده نشوند. شبیه این اتفاق ممکن است برای جستجو از طریق دسکتاپ نیز بیفتد هر چند درحال حاضر تاثیری بر روی نتایج مشاهده شده بر روی دسکتاپ ندارد.

سایت Search Engine Watch این تغییر الگوریتم را «mobilegeddon » نامیده است و واقعیتی را برجسته می‌نماید که دست اندرکاران روابط عمومی و بازاریابی نمی‌توانند برای طولانی مدت از آن چشم‌پوشی کنند. برای اینکه در دنیای آنلاین موفق باشید، محتوای شما باید موبایل فرندلی باشد.

این یک حقیقت است که بسیاری از افراد باید آن را پذیرا باشند. مطالعه Didit بر روی وب سایت‌های 96 شرکت روابط عمومی نشان داد که تنها 57 درصد از آنها موبایل فرندلی هستند. هرچند این نتایج در مقایسه با سایر گروه‌ها بهتر بود ( فقط 22 درصد از سایت‌های شرکت‌های لانگ آیلند با سرمایه‌های عظیم موبایل فرندلی هستند) این مطالعه می‌تواند هشداری برای کارگزارن روابط عمومی باشد.

مطابق تحقیقات Didit موارد زیر می‌تواند علت‌ شکست شرکت‌ها باشد:

  • لینک‌هایی که بسیار به همدیگر نزدیک هستند ودرفاصله کافی و مناسب از هم قرار ندارند محتوایی که عریض‌تر از صفحه نمایش دستگاه‌های تلفن همراه است و کاربران مجبور هستند به صورت افقی اسکرول بزنند و یا زوم کنند.
  • متونی که برای مطالعه از طریق تلفن‌های همراه بسیار کوچک هستند و بدون زوم قابل خواندن نیستند
  • پلاگین‌های ناسازگار( مانند آنهایی که از وب سایت‌های فلش محور گرفته می‌شود)
  • یکی از دلایلی که ممکن است سایت‌های شرکت‌ها برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی نشوند هزینه‌ای است که برای ایجاد آن لازم است. این موضوع به ویژه برای شرکت‌هایی صادق است که در حال حاضر حضور آنلاین قوی دارند. در هر صورت سایت Search Engine Watch به مدیران برندها پیشنهاد می‌کند به «هزینه طول عمر» یک سایت نگاه کنند تا متوجه شوند که چگونه حضور موبایلی ممکن است هزینه‌ها را در دراز مدت توجیه کند.

تغییر الگوریتم گوگل به عنوان یک شگفتی ایجاد نشده است بطوریکه مدیران برندها برای تلاش‌های روابط عمومی‌ها و بازاریابی در حال چرخش به سوی تلفن همراه هستند.

گزارش emarketer پیش بینی می‌کند تبلیغات تلفن همراه به نقطه اوج 100 میلیارد دلار در سال 2016 خواهد رسید که 403 درصد نسبت به سال 2013،  افزایش می‌یابد. این گزارش همچنین می‌افزاید تبلیغات تلفن همراه بیش از نیمی از تبلیغات دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

تعداد کسانی که در قالب سازمان هزینه بیشتری را صرف بازاریابی تلفن همراه خواهند کرد همچنان افزایش می‌یابد. گزارش مطرح می‌کند که این افراد در سال 2019 با محاسبه 70 درصد تمام تبلیغات دیجیتال، تقریبا دوبرابر سال 2016 برای تبلیغات تلفن همراه هزینه صرف خواهند کرد.

مطالعه اخیر دیگر به مدیران برندها نشان داد که بیشتر از شبکه اینستاگرام برای ارسال محتواهای خود در مقایسه با فیس بوک استفاده نمایند، برای ارتباط با افرادی که می‌توانند سفرای قدرتمندی برای سازمان شما باشند.

کارگزاران روابط عمومی برای آماده شدن به منظور مواجهه با این تغییرات چه اقداماتی باید انجام دهند؟ گوگل توصیه می‌کند که سایت خود را در ابزار جدید موبایل فرندلی آزمایش کنند که یک سایت را برای دیدن اینکه آیا تحت تاثیر الگوریتم جدید است یا خیر آنالیز می‌کند. اگر سایت شما موبایل فرندلی نباشد، گوگل چندین راهنمایی و دستورالعمل برای کمک به مدیران برندها ارایه می‌کند تا سایت‌های خود را  برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه سازی کنند.

الگوریتمmobile friendly  از چند روز دیگر اعمال می‌شود و در دستگاه‌های تلفن همراه بر روی تمامی زبان‌ها تاثیر می‌گذارد. این بزرگترین تاثیر الگوریتمی بعد از پنگوئن و پاندا می باشد. اگر می‌خواهید بازدید وبسایتتان کم نشود پس بهتر است به طراحی دوباره وب سایتتان بپردازید. فعال بودن در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا آگاهی و تعامل برند خود را افزایش دهید حتی اگر نتایج جستجوی شما در گوگل کاهش یابد.

کد خبر 291816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha