شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه نقاشی‌های نیلوفرهای آبی مونه، نقاش مشهور فرانسه، پیش از حراج در نیویورک، در لندن به نمایش گذاشته شد.

نقاشی

شش تابلوی رنگ روغن متعلق به کلود مونه، نقاش امپرسیونیست فرانسوی در لندن به نمایش گذاشته شده است. یکی از این تابلوها که از مجموعه تابلوهای معروف نیلوفرهای آبی است، از سال ۱۹۴۵ در معرض دید عموم گذاشته نشده است.

قرار است این تابلوها در پنجم ماه مه (کمتر از یک ماه دیگر) در نیویورک به حراج گذاشته شود. انتظار می رود که این شش تابلو که متعلق به مجموعه‌داری خصوصی است، بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون دلار به فروش برسد.

مونه کشیدن مجموعه تابلوهای نیلوفرهای آبی را در سال ۱۸۹۹ آغاز کرد. او از سال ۱۹۱۴ به بعد در دوره‌ای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت.

نقاشی

مجموعه نیلوفرهای آبی کلود مونه شامل حدود ۲۵۰ نقاشی رنگ روغن است.

کلود مونه ( ۱۹۲۶-۱۸۴۰) از مشهور ترین نقاشان قرن نوزدهم فرانسه و از پایه گذاران جنبش امپرسیونیسم است. هسته اولیه این جنبش را کسانی چون مانه، رنوار، دگا، پیسارو، مونه و سزان به قصد مقابله با سبک رمانتیسم و نقاشی آکادمیک پایه گذاشتند.

این نقاشان، زمانی مورد غضب دنیای هنر بودند. امپرسیونیست عنوانی توهین‌آمیز بود که نقاشان قدیمی‌تر به نوگرایان داده بودند.

کد خبر 291775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha