مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که در مبارزه و کنترل جانوران مضر شهری شهروندان نقش بسزایی دارند، گفت: مانمی‌توانیم برای کنترل موش‌ها اقدام زیادی انجام بدهیم و این به معنی ناتوانی ما نیست بلکه ما باید ملاحظاتی را برای میزان سموم مصرفی رعایت کنیم.

به گزارش ايسنا، رضا قدیمی با بیان این که در مبارزه با جانوران مضر شهری و کاهش جمعیت آن‌ها باید غذا، پناهگاه و آب را از دسترسشان خارج کنیم، افزود: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر برای استفاده از سموم باید ملاحظات زیست‌شهری را رعایت کند البته این منافاتی با این موضوع ندارد که باید سرشاخه‌ها رابزنیم.

وی با اشاره به این که طراحی مناسب معابر باید به شکلی باشد که شهروندان نتوانند باقی مانده غذا را داخل جوی آب بریزند، گفت: تخلیه پسماندهای غذایی توسط اصناف زباله‌ساز در داخل جوی‌های آب از عواملی هستند که غذا را در دسترس موش‌ها قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر با اشاره به این که فضای زیر مخزن زباله از مراکز تجمع موش هاست، ادامه داد: هنوز شهروندانی وجود دارند که در کیسه زباله را گره نمی‌زنند و باعث ریختن زباله می شود.

قدیمی تصریح کرد: فضای زیر مخزن‌ها به خصوص در اطراف اغذیه فروشی‌ها، میوه‌فروشی‌ها مناطقی آلوده به موش‌ها هستند و ما نمی‌توانیم تمام تهران را آلوده به سموم کنیم.

وی از کاهش 40 درصدی جمعیت موش‌ها نسبت سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نتایج خوبی گرفتیم و کاهش چشمگیری نزدیک به 40 درصد در جمعیت موش‌ها داشتیم و این در حالی است که در سال 93 تنها 250 گرم ماده موثره سم برای دفع جانوارن موذی مصرف کردیم و آن میزان نیز از سمومی با استاندارد اروپایی بود که در چرخه غذایی تاثیر نمی‌گذارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر درباره انتقاداتی مبنی بر این که تخمین جمعیت یک میلیون و 800 هزاری موش‌های پایتخت نزدیک به واقعیت نیست، افزود: برآورد جمعیت موش‌ها را شرکت ساماندهی انجام نداده است و این کار با کمک مراکز علمی در هزار نقطه عملیاتی و در بازه زمانی نزدیک به 9 ماه برآورد و تخمین جمعیت شده است.

وی با اشاره به رقم‌های غیر واقعی که در مورد جمعیت موش‌های پایتخت داده می‌شود، گفت: طبق نتایج به دست آمده و بنا به اظهارات دانشمندان و موسسات علمی و تحقیقاتی، حتی در بدترین شرایط و در لایه‌های زیرین تعداد موش‌ها 825 هزار می‌شود.

قدیمی با بیان این که هرجا که اصناف زباله‌ساز فعال تر باشند، جمعیت موش بیشتر است، افزود: پراکنش موش در تمام مناطق تهران تقریبا یکسان است و در هر خیابانی که اغذیه فروشی و میوه‌فروشی وجود داشته باشد موش‌هابیشتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: نمی‌توانیم موش‌ها را از شهر محو کنیم، چراکه عضوی از اکوسیستم هستند و ریشه‌کن کردن آن برابر با افزایش جمعیت سوسک و بر هم ریختن اکوسیستم شهری می‌شود.

کد خبر 291594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha