همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی ایرفرانس با شاخه ارزان قیمت وابسته به خود بنام «هوپ» در نظر دارد در بازار خطوط هوایی ارزان قیمت عرض اندام کند. هوپ با دارا بودن حدود ۱۰۰ فروند هواپیما پروازهای داخلی در فرانسه را پوشش می‌دهد.

الکساندر دوژونیاک، مدیر عامل ایرفرانس - کی ال ام می گوید: «روز گذشته گزارش و تحقیقات ما مربوط به امور امنیتی و ایمنی ارائه شد. بنابراین ایرفرانس، کی ال ام، ترانساویا و هوپ تدابیر و توصیه های آژانس اروپایی امنیت هوایی را دریافت کردند. یعنی گنجاندن دو نفر در کابین خلبان بصورت ثابت.»

آنتوان ژوئیار، خبرنگار یورونیوز از مدیر عامل ایرفرانس کی ال ام ایرفرانس می‌پرسد:

  • پس از فاجعه جرمن وینگز این سئوال در ذهن خطور می‌کند که آیا شرکتهای هواپیمایی ارزان قیمت امنیت کمتری نسبت به کمپانی های بزرگ دارند؟

الکساندر دوژونیاک: «آمارهای مربوط به حوادث و سوانح که ما آنها را از نزدیک دنبال می کنیم این موضوع را نشان نمی دهند. به این معنا که کمپانی های ارزان قیمت امنیت کمتری نسبت به شرکتهای دیگر ندارند. اتفاقی که برای شرکت جرمن وینگز رخ داده یک مورد بسیار خاص و استثنایی است که به اعتقاد من به هیچ وجه مربوط به ارزان قیمت بودن کمپانی نمی شود.»

  • آیا امروز سفر با هواپیما پر خطر محسوب می‌شود؟

خیر خطر کمی دارد. حدود ۵۰ یا ۶۰ سال است که حمل و نقل هوایی وجود دارد. میزان سوانح این بخش بطور قابل توجهی کاهش یافته است و حمل و نقل هوایی مطمئن ترین بخش محسوب می‌شود. کمی متناقض ممکن است به نظر آید اما براساس داده های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، سال ۲۰۱۴ یکی از سال‌های کم سانحه اعلام شده است. بنابراین باید مسافران بدانند که این بخش بسیار مطمئن است. همه کمپانی‌های هواپیمایی و دست اندرکاران آنها در دنیا هر روز با درس گرفتن از سوانح و فجایع بر روی بالا بردن و بهبود امنیت و ایمنی کار می‌کنند.

کد خبر 291517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha