همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، با بیان اینکه بیشترین تمرکز برنامه‌های مختلف قرآنی در سال ۹۴ در حوزه «آموزش عمومی قرآن» است، به برنامه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: برای تحقق این برنامه ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حسن محمدی با بيان اين مطلب افزود: در صورتي كه برنامه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در 15 سال تحقق یابد، هر سال 1000 میلیارد تومان هزینه لازم است، بنابراین بودجه‌ها برای تحقق چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی پایین بوده و هزینه‌ها باید کارآمدتر صرف شود. 

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت به مصداق کامل مدیریت جهادی در مؤسسات مردم نهاد اشاره کرد و افزود: مصداق کامل مدیریت جهادی، مؤسسات مردم‌‎نهاد هستند. هر قدر این مؤسسات بيشتر حمایت شده و بودجه‌ها مؤثرتر خرج شوند، بهره‌برداری خوبی صورت خواهد گرفت.

محمدي گفت: در سال 93‌، بودجه فعالیت‌های قرآنی در هفته آخر واریز شد که این بودجه تنها 30 درصد از هزینه‌های تخصیص داده شده را محقق کرد كه بر این اساس، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با مشکل مواجه شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت با بيان اينكه مؤسسات مردم‌نهاد قرآنی به واسطه گستردگی و پراکندگی در سطح کشور، نیازمند ساماندهی و وحدت‌بخشی از سوی ساختاری سازمان‌یافته هستند، خاطرنشان كرد: جامعه قرآنی و مؤسسات مردم‌نهاد، وضعیت نامناسبی را در طول سال 93 سپری كرده و نارضایتی 75 درصدی خود را از روند کارکرد دستگاه‌های قرآنی در نظرسنجی اعلام کردند.

وی افزود: قطع بیمه فعالان قرآنی و عدم حمایت‌های مالی و اعتباری از مالیات‌های آب و برق در طول سال 93 از اتفاق‌های ناخوشایند برای مؤسسات مردم‌نهاد بود.

کد خبر 291509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha