دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

برج آزادی بنایی که از سال ۱۳۴۹تاکنون به‌عنوان یکی از نمادهای شهر تهران شناخته می‌شود نیازمند حفاظت جدی است. این بنا که معماری آن تلفیقی از معماری دوره هخامنشی، ساسانی و اسلامی است در حال فرسایش شدید است.

برج آزادی

خبرگزاري ايسنا ديروز در گزارشي از برج آزادي تهران تصاويري را منتشر كرد كه نشان مي‌دهد به‌دليل سوراخ شدن سقف اين برج فضاي موزه‌اي آن دچار آبگرفتگي شده و سطل‌هاي زباله را براي جمع‌آوري آب‌ها زير سوراخ‌هاي سقف قرار داده‌اند تا با اين شيوه بتوانند از آبگرفتگي در بخش‌هاي ديگر اين برج جلوگيري كنند. آنطور كه ايسنا گزارش كرده است برج آزادي در دست مرمت است كه به‌دليل فعاليت‌هاي مرمتي سقف آن سوراخ شده و آب به داخل محوطه وارد شده است. براساس اين گزارش، قطره‌هاي آب بر ويترين برخي فسيل‌هاي چند هزار ساله ‌در كلكسيون سنگ‌هاي قيمتي پايين برج ريخته است.

مهرماه سال 93نيز احمد مسجد‌جامعي، رئيس وقت شوراي شهر تهران از برج آزادي ديدن كرده و اعلام كرد كه 2ميليارد تومان براي تعمير فضاي داخل برج و ۱۸ ميليارد تومان براي بازسازي و مرمت محوطه بيروني درنظر گرفته مي‌شود. احمدمسجد‌جامعي، عضو شوراي شهر تهران در بازديد از «برج آزادي» گفته بود مطالعاتي درباره ريزش بتوني اين مجموعه كه پوسيده شده، صورت گرفته و گزارش آن در جلسه‌اي كه با حضور كميسيون عمران، شهرسازي، ميراث فرهنگي و مديران برج آزادي برگزار شد، داده شده و مصوبه‌اي هم ارائه شد تا چنانچه به اعتباري بيش از مبلغ تعيين شده نياز بود، اصلاحيه‌اي داده شود تا كيفيت فضا حفظ شود.

کد خبر 291337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha