محسن میردامادی دبیرکل جبهه‌ مشارکت ایران اسلامی با موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار میردامادی با بیان این که سابقه طولانی همکاری و تعامل بین بسیاری از نیروهای تاثیرگذار جبهه مشارکت با رییس شورای مرکزی و دبیرکل مجمع روحانیون مبارز وجود داشته است، اظهار داشت: ما قرابت فکری فراوانی با چنین مجموعه‌ای احساس و فکر می‌کنیم می‌توانیم ارتباط و همکاری نزدیکتری داشته باشیم و بخصوص از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات بزرگان مجمع بهره‌مند شویم.

وی همچنین برای میردامادی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد و در رابطه با فعالیت‌های حزب مشارکت گفت: مسئولین حزب باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که مخاطبین آن‌ها تنها به روشنفکران و نخبگان محدود نشوند و از تماس با بدنه جامعه غافل نمانند.

 برای یک حزب فراگیر سیاسی ضروری است که بتواند با سطوح مختلف جامعه ارتباط برقرار کند. چنین ارتباطی، هم تاثیر گذاری حزب در جامعه را افزایش می‌دهد و هم حزب را برای رسیدن به تصمیم‌های صحیح کمک می‌کند.

 در غیر این صورت و در صورت محدود ماندن حوزه‌های تاثیرگذاری حزب و کاهش حوزه‌های اجتماعی آن حزب آسیب‌پذیر می‌شود. دبیرکل حزب موتلفه‌ اسلامی با اشاره به لایحه‌ جامع نظام انتخاباتی گفت: با قانون انتخابات کنونی قادر به برگزاری انتخابات و تعیین صلاحیت‌ها هستیم، تنها باید در شیوه‌ نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری تجدیدنظر شود.

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: همان شرایطی که قانون اساسی راجع به تعیین صلاحیت افراد تعریف و مراجعی که برای آن عنوان کرده است، می‌تواند کارآمد باشد. ما در کشور با مشکلی برای بررسی صلاحیت نامزدها مواجه نبوده‌ایم، اما مشکلی که بارها هم اتفاق افتاده نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری است؛ چراکه تعداد زیادی بدون محدودیت نام‌نویسی می‌کنند که حداقل صلاحیت‌ها را ندارند. بنابراین هرچه مشخصات شرایط ثبت‌نام برای ریاست جمهوری محدودتر و قابل اندازه‌گیری‌تر باشد، در این امر مؤثر است.

مخالفت با لایحه جامع انتخابات

 سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت: با تصویب لایحه‌ جامع نظام انتخاباتی دیگر جایی برای جمهوریت نظام باقی نمی‌ماند یعنی با تصویب این لایحه آخرین امیدها برای حفظ بقای جمهوریت نظام از بین خواهد رفت.

 محسن آرمین در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: خوشبختانه این لایحه در حد پیش‌نویس است که امیدوارم هیچ‌گاه به تصویب نهایی نرسد اما اگر بخواهیم آن را در یک جمله توصیف کنیم باید بگوییم این لایحه عبارت است از تلاش همه جانبه برای محدود کردن حضور نهادینه‌ مردم در انتخابات، در تعیین سرنوشت خود و در تعیین سرنوشت کشور. معرفی 200 نامزد شورای شهر سیدعلی سیدی رکنی از نهایی شدن لیست انتخاباتی جبهه اصولگرایان اصلاح طلب برای حضور در انتخابات تا 20 شهریور خبر داد و گفت: پس از این تاریخ به مطالبات درون جبهه ای خواهیم پرداخت.

 سیدعلی سیدی رکنی در گفتگو با «مهر»،‌ اظهار داشت: رفتار کنونی اصولگرایان رفتاری کامل و جامع برای پیروزی در انتخابات نیست و من آن را نمی پسندم ،‌ چراکه معتقدم اتحاد و وحدت را باید از حد سئوال و فراخوان و دعوت به مذاکرات و برگزاری جلسات خارج کرد و به آن جنبه عملی و اجرایی بخشید.

کد خبر 2911

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز