همشهری آنلاین: کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد فدراسیون هیچ میلی به جدایی کی‌روش ندارد و این مساله که گفته می‌‌شود کی‌روش از سوی او پیشنهاد جدایی دریافت کرده، کاملا دروغ است.

کفاشیان کی‌روش

علی کفاشیان در گفت‌وگو با "ورزرش سه" در خصوص مشكل سرمربي تيم ملي و دلايل جدايي آن توضيحاتي ارائه كرد.

  • آقای کفاشیان موضوع مهم این روزهای فوتبال موضوع کی‌روش است.

بله، ولی این سوال را باید از آقای کی‌روش بپرسید که چرا صحبت از جدایی می‌‌کند؟ اگر ما قرارداد 4ساله با ایشان بسته‌ایم، معنی اش این است که می‌ خواهیم به مدت 4 سال از حضور ایشان استفاده کنیم. اما ظاهرا اتفاقاتی افتاده که مشکلات زیادی برای ادامه کار او وجود دارد.

  • اما ایشان در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی سوئد تاکید داشتند که در جلسه مشترک، شما به ایشان پیشنهاد قطع همکاری داده‌اید.

این دروغ است. کاملا دروغ است. او از یک ماه پیش مدام صحبت رفتن می‌‌کند و از این حرف‌ها. بحث جلسه با دبیرکل و وزیر ورزش و این چیزها هم، بین حرف‌هایش هست اما من به او بارها گفته‌ام که سر و کارت فقط با خود من است، نه کس دیگری. درست است که مشکلاتی داریم و مثلا در مورد پرداخت دستمزدها سروقت تعهدات‌مان را انجام نمی‌‌دهیم اما تو را می‌‌خواهیم. ایشان حتی به من نامه زد و می‌‌خواست به ایران برنگردد، اما من در جواب گفتم به هیچ وجه نمی‌‌توانی نیایی و حتما باید به ایران برگردی چون با ما قرارداد داری.

  • آیا کار کردن با کی‌روش کار سختی است؟

به هر حال ما چند سال است با او کار می‌‌کنیم و خیلی از زخم زبان‌ها را هم به جان خریده‌ایم. مثلا اینکه می‌گویند؛ فدراسیون را او اداره می‌‌کند. آقای کی‌روش عقایدی دارد و می‌‌خواهد همیشه فرست کلاس و بیزینس کلاس حرکت کنند و بنابراین با توجه به کاستی‌های ما کار کردن با او راحت نیست. اما من همیشه به خاطر علاقه‌ای که مردم به او دارند، مایل به حفظ او بوده‌ام و به رای مردم احترام گذاشته‌ام.

  • ولی مثلا همین حالا مالیات او تبدیل به مشکلی برای خروجش شده است.

بله، این مشکل را داریم اما حتما حلش می‌‌کنیم. به هر حال اگر شما این عوامل را کنار هم بگذارید، می‌‌بینید که میل به قطع همکاری با کی‌روش خیلی زیاد است اما من به این مربی و کارش اعتقاد دارم و می‌‌خواهم بماند.

  • آیا شما اظهار نظری درباره حضور گزینه‌های ایرانی در تیم‌ملی کرده‌اید؟

خیر، اصلا چنین حرفی نزدم. این مساله در حیطه هیات رئیسه است. ما تازه وقتی که جدایی آقای کی‌روش قطعی شود می‌‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم یا حرف بزنیم. اما حالا تیم‌ ملی ایران سرمربی دارد و این شخص کسی جز کارلوس کی‌روش نیست.

  • با توجه به اینکه اولین بازی ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی روز 21 خرداد انجام می‌شود، فرصتی برای تغییرات هست؟

به هر حال وظیفه ما این است که اگر به عنوان مثال شرایط مطابق میل‌مان پیش نرفت، واکنش نشان بدهیم و تصمبم بگیریم، چاره دیگری نداریم.

  • آیا آقای کفاشیان سال 94 را به عنوان رئیس تمام می‌‌کند یا ممکن است تغییراتی در راه باشد؟

معلوم است که می‌‌مانم این چه سوالی است. بنده کارم را زیر نظر مجمع انجام می‌‌دهم و اتفاقا امسال دو، سه بار مجمع فدراسیون تشکیل می‌‌شود که مجمع انتخابی قرار است در اسفند برگزار شود.

  • سال جدید را خیلی فعال آغاز کرده‌اید، آیا تا پایان سال شرایط همین‌طور خواهد بود؟

ما در یک فاصله کوتاه دو بازی خوب ملی برگزار کردیم و میزبان رقابت‌های مقدماتی امیدها بودیم و تیم ساحلی هم برای جام‌ جهانی انتخاب شد. سال را خیلی فعال و با نشاط آغاز کرده‌ایم و شرایط خوب بوده. امیدوارم با همین فرمان جلو برویم ضمن اینکه انشاالله در بحث تحریم‌ها اتفاقات خوبی بیافتد. پول‌های بلوکه شده ما آزاد شود و شرکت‌ها هم با قدرت بیشتری برای اسپانسری فوتبال قدم بردارند و تلویزیون هم حق فوتبال را بدهد تا بتوانیم کارهای بزرگی در فوتبال ایران انجام بدهیم.

کد خبر 291034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha