همشهری‌آنلاین: مراسم جشن میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسین (ع) با حضور جمعی از عاشقان و زائران مخلص بامداد جمعه در حرم مطهر امام راحل و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

حرم امام خمینی (ره) در شب میلاد سالار دشت کربلا، مملو از جمعیتی عاشق بود که از اقصی نقاط مختلف پایتخت به مناسبت اعیاد خجسته شعبانیه گردهم آمده بودند.

زائران در صحن مطهر حرم امام راحل در فضایی آکنده از عطر ناب محمدی به شادی و سرور پرداختند و میلاد دخت نبی اکرم (ص) و روز پاسدار را به یاد غیورمردان ایران زمین و آزادگان سرافراز میهن، گرامی داشتند.

خادمان نیز با دود اسپند مقدم میهمانان و عاشقان ابی عبدالله را گرامی داشتند و با صلوات از آنان استقبال کردند، شور و هیجانی وصف ناشدنی در حرم مطهر برپا بود و مومنان با اشتیاقی بی‌نظیر، اشک شوق را بر دیدگان جاری ساختند و ندای "یاحسین" و یا "ابولفضل العباس" (ع) را در فضای حرم طنین انداز، کردند.

حرم بنیانگذار فقید ایران اسلامی در شب تولد پرچمدار کربلا، میزبان عشاقی بود که با برپایی نماز جماعت و تشکیل صف‌های زیبای نماز، حسرت فرشتگان عرش پروردگار را برانگیختند و نماز مغرب و عشاء را اقامه و دعای کمیل را بر لب زمزمه کردند.

گزارش خبرنگار ایرنا شهرری حاکی است که در صحن مطهر نگین ری، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز شوری عجیب حاکم بود و زائران در سالروز میلاد این امام همام در حرم حضور یافتند و این محفل را نورانی کردند.

در و دیوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود و حال و هوایی دیگری داشت و موجی از دست‌های بندگانی که نیازمند محبت و عنایت خداوند متعال بودند، به سوی آسمان بالا رفته بود.

پیر و جوان، همه با خلوص نیت نگاه‌ها را به سوی آسمان معطوف کرده بودند و می‌خواستند برای لحظاتی حضور معبود خود را در شب میلاد یکی از اهل بیت خاتم پیامبران (ص)، از نزدیک حس کنند.

مداحان اهل بیت نیز بعد از نماز مغرب و عشاء به مدیحه سرایی در وصف امام حسین (ع) پرداختند. ‪ ۲۷‬مرداد ماه همزمان با میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نامیده شده است.

کد خبر 29103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز