همشهری آنلاین: یک هیات عالی رتبه پاکستان متشکل از خواجه آصف وزیر دفاع و سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر این کشور در امور خارجی و امنیت ملی برای رایزنی با مقامات عالی عربستان سعودی در خصوص یمن، عازم ریاض شد.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر دفاع پاکستان پیش از ترک اسلام آباد به مقصد ریاض گفت: درصورتی که خطری تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عربستان سعودی را تهدید کند، پاکستان هرگونه اقدام لازم را برای حمایت از عربستان انجام خواهد داد.

علاوه بر خواجه آصف و سرتاج عزیز، تعدادی از فرماندهان و مقامات عالی نظامی پاکستان از جمله فرماندهان ارشدی از نیروهای دریایی و هوایی ارتش پاکستان نیز همراه این هیات به ریاض سفر کردند.

وزیر دفاع پاکستان همچنین اظهار داشت: اسلام آباد خواستار پایان یافتن تنش‌ها در جهان اسلام است.

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان در جلسه‌ای که شب گذشته (10 فروردين) با تعدادی از مقامات عالی این کشور از جمله فرمانده ارتش با موضوع بررسی تحولات خاورمیانه برگزار شد، بار دیگر تاکید کرد که اسلام آباد از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عربستان سعودی دفاع می‌کند.

در این جلسه که با حضور ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش، خواجه آصف وزیر دفاع، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر در امور خارجی و امنیت ملی، سهیل امان فرمانده نیروی هوایی ارتش و اسحاق دار وزیر اقتصاد پاکستان در اسلام آباد برگزار شد، نواز شریف تاکید کرد که پاکستان همچنان به حمایت از عربستان سعودی متعهد است.

پاکستان اعلام کرده است که هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص اعزام نیرو به عربستان، بعد از سفر هیات یاد شده به ریاض و انجام بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت. در عین حال، وزیر دفاع پاکستان شب گذشته به صراحت اعلام کرد که این کشور به ائتلاف جنگ علیه یمن ملحق نخواهد شد.

بسیاری از احزاب و شخصیت‌های سیاسی، علمی و دانشگاهی و همچنین اکثریت مردم پاکستان مخالف ملحق شدن این کشور به ائتلاف ضد یمن عربستان سعودی هستند.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده از سوی معتبرترین رسانه‌های پاکستان، بیش از 70 درصد مردم این کشور مخالف دخالت پاکستان در امور یمن هستند و معتقدند که بهتر است پاکستان نیرو و توان خود را برای حل مسایل مشکلات داخلی این کشور از جمله تروریسم صرف کند.

کد خبر 290842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha