همشهری آنلاین: دو تن از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق در حمله یک پهپاد امریکایی به شهادت رسیدند.

military

به گزارش سپاه نیوز، «علی یزدانی» و «هادی جعفری» به منظور کمک به ارتش و نیروهای مردمی عراق برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش در شهر تکریت در شمال عراق حضور داشتند که طی عملیاتی توسط یک پهپاد امریکایی هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند. این حادثه روز سوم فروردین اتفاق افتاد.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید علی یزدانی صبح یکشنبه (9 فروردین) در تهران و در میان جمع کثیری از مردم برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از برگزاری مراسم تشییع در گلزار شهدای یافت‌آباد واقع در میدان الغدیر در کنار دیگر شهدا آرام گرفت.

این در حالی است که سفارت امریکا در عراق هرگونه دخالت نیروهای این کشور در شهادت مستشاران ایرانی را رد کرده است.

تروریست‌های داعش که بسیاری از آنان ابتدا در سال 2012 برای بی‌ثبات کردن دولت سوریه از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اردن آموزش دیدند، هم اکنون کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در اختیار دارند.

گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا از چند ماه پیش حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش آغاز کرده اما تاکنون در بیرون راندن تروریست‌ها از این دو کشور عربی ناکام بوده است.

با آغاز پیشروی‌های داعش در عراق، جمهوری اسلامی به سرعت برای بسیج نیروهای مردمی در این کشور اقدام کرد. تهران همچنین از پیوستن به این ائتلاف خودداری کرده است.

ایران بارها تاکید کرده است در عراق مداخله نظامی نخواهد کرد، اما همچنان در قالب مشاوره دفاعی و امداد بشردوستانه به حمایت و پشتیبانی از نبرد این کشور علیه داعش ادامه خواهد داد.

کد خبر 290798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha