همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروزه دیگر وسعت، معیار بزرگی کشورها محسوب نمی شود، بلکه برخورداری از انسان هایی با ذهن های بزرگ موجب شکوه و عظمت کشورها است.

 حسین سلامی

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار حسین سلامی در مراسم تجلیل از سید موید علویان به عنوان دانشمند برتر دهه اخیر کشور در حوزه علوم بالینی افزود: در شرایطی که دنیای استکبار درصدد تحت فشار قراردادن و تحریم ما است، انسان های متعهد و عالمی همچون دکتر علویان نقش به سزایی در بی خاصیت کردن اراده دشمنان ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که نعمت داشتن چنین شخصیت های بزرگ، با اراده، دارای ذهن های روشن و نورانی با ارزش های اخلاقی مطلوب را به ما عطا کرده است، افزود: از اینکه چنین افرادی در نهاد انقلابی و مردمی سپاه، عاشق خدمت به مردم در اقصی نقاط کشور و دنیا هستند، به خود می بالیم.

سردار سلامی ادامه داد: انتخاب علویان به عنوان دانشمند برجسته و ممتاز طی یک دهه اخیر در موضوع هپاتولوژی، افتخاری بزرگ به آلبوم افتخارات علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سپاه اضافه کرده است.

وی در این مراسم همچنین از سرتیپ دوم پاسدار دکتر جعفر اصلانی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) سپاه به دلیل مهیا کردن زمینه های رشد و جذب پژوهشگران و نخبگان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه تقدیر کرد.

علویان با تاکید بر اینکه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و دنیا نیازمند تلاش های مستمر جامعه علمی کشور و پشتیبانی دستگاه های مرتبط است، اظهار کرد: در زمینه هپاتولوژی با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های مناسبی که در کشور وجود دارد، با حمایت شبکه هپاتیت ایران کمترین رشد هپاتیت را در منطقه داریم و الگویی برای کشورهای همسایه به شمار می رویم.

در پایان این مراسم جانشین فرمانده کل سپاه با اعطای لوح یادبود و هدایایی از علویان تقدیر کرد.

عنوان دانشمند برتر حوزه علوم بالینی کشور پس از ارزیابی 10 ساله (از سال 2005 تا 2015 میلادی) محققان و دانشمندان فعال در این حوزه بر اساس شاخص ها و معیارهای بین المللی، از طرف فرهنگستان علوم پزشکی کشور به علویان اعطا شده است.

علویان همچنین عنوان نفر اول دنیا از لحاظ تعداد مقالات ایندکس شده در زمینه هپاتیت در اسکوپوس را نیز به دست آورده است؛ وی دارای 400 مقاله ISI و Pubmed در نشریات معتبر بین المللی است و 60 عنوان کتاب تالیف کرده که برخی از این کتاب ها به زبان های انگلیسی، روسی، عربی، ترکی و کردی ترجمه شده است.

علویان با سابقه 33 سال خدمت در سپاه پاسداران، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است و مسوولیت های دیگری از جمله ریاست شبکه هپاتیت ایران، مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد دانشگاه بقیه الله (عج) و جامعه جهانی هپاتیت را نیز برعهده دارد.

کد خبر 289754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha