همشهری آنلاین: دکتر روحانی که برای افتتاح و بازدید از چند پروژه به قشم سفر کرده است، از بخش‌های مختلف بندر بهمن، نیروگاه مپنا و اسلکه کاوه بازدید و بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) را افتتاح کرد.

افتتاح بیمارستان در قشم توسط رئیس جمهور
  • بازدید روحاني از پروژه تولید همزمان آب و برق جزیره قشم

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی در جریان سفر به جزیره قشم و بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا، بر اهمیت و ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تاکید کرد.

در جریان این بازدید، مهندس اكبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و دست‌اندکاران این شرکت در خصوص ظرفیت تولید آب و برق در این شرکت و نیز چگونگی توزیع آن بین مردم جزیره گزارش دادند.

دكتر روحاني در اين بازديد، با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت تولید همزمان آب و برق در جزیره قشم، گفت: این شرکت مرکزی است که به طور همزمان به تولید برق و آب شیرین می‌پردازد و فرآیندی که طی آن آب دریا را شیرین می‌کند قابل ملاحظه است و می‌تواند در تمام مناطق جنوبی کشور و بخش‌های کم آب مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

رئيس جمهوري، آب شیرین را یکی از نیازمندی‌های مهم مردم جزیره قشم عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد آب شرب مردم که قیمت مناسب و رسمی داشته باشد در اختیار مردم قرار گیرد و دولت در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم را در حد توان انجام خواهد داد.

شرکت تولید همزمان آب و برق قشم ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق و ۱۸ هزار متر مکعب آب شیرین دارد به گونه‌ای که آب دریا را طی فرآیندی به آب شرب تبدیل می‌کند.

  • رییس جمهوری از پروژه توسعه بندر شهید کاوه جزیره قشم بازدید کرد

رییس جمهوری در ادامه سفر به جزیره قشم، ضمن بازدید از طرح توسعه بندر شهید کاوه، با طرح سوالاتی از فعالیت‌های این بندر آگاهی یافت و بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در جریان اجرای این پروژه تاکید کرد.

در جریان این بازدید مهندس ترکان و مسئولین پروژه توضیحاتی در خصوص اهداف توسعه این بندر و ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی آن ارائه کردند.

پروژه توسعه بندر شهید کاوه شامل اسکله، انبارها و ساختمان‌ها تا حدود ۴۴ هکتار و قابل گسترش تا ۱۴۰ هکتار است.

  • بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) جزیره قشم با حضور دكتر روحاني افتتاح شد

بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) قشم به عنوان نخستین و مجهزترین بیمارستان این جزیره، با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه سفر به جزیره قشم پس از افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم از بخش‌‎های مختلف آن از جمله اتاق عمل بازدید کرد.

رییس جمهوری در مراسم بهره‌برداری از اين بیمارستان، گفت: طرح تحول سلامت گام به گام به پیش می‌رود و طرح‌هایی که دولت در این راستا مد نظر دارد در سال ۹۴ با قوت ادامه خواهد یافت.

روحانی افزود: قشم نیازمند به بیمارستان مجهزی بود که در این راستا، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) با هفت اتاق عمل مجهز و کادر پزشکی مجرب برای رفاه مردم جزیره احداث شده است و تا دو روز دیگر به طور کامل تکمیل و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.

دکتر روحانی گفت: احداث این بیمارستان گام ارزنده ای در راستای رفاه مردم قشم است و امیدواریم بتواند در مجموع خدمات خوبی در زمینه سلامت مردم قشم داشته باشد.

در حاشیه افتتاح این بیمارستان تفاهم‌نامه تجهیز و واگذاری بیمارستان پیامبر اعظم توسط مهندس ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی و دكتر سيد حسن هاشمي وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.

بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی پیامبر اعظم توسط مناطق آزاد احداث و تجهیز شده است و بالاترین استانداردها در آن رعایت شده است.

  • حضور رییس جمهوری در جمع صمیمی گروهی از مردم قشم و مسافران نوروزی

دکتر حسن روحانی پس از افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم قشم و در مسیر حرکت به سمت جلسه روسای هیات امنای مناطق آزاد در پاسخ به ابراز احساسات مردم که متوجه حضور ایشان در قشم شده بودند از خودرو خارج شده و در جمع گرم و صمیمی مردم و مسافران نوروزی حضور یافت.

مردم با مشاهده رییس جمهور با ذکر صلوات از دکتر روحانی استقبال کرده و با رساندن خود به رییس جمهوری با تبریک سال نو با وی از نزدیک و در فضایی صمیمی به گفتگو پرداختند. رییس جمهوری نیز ضمن شنیدن سخنان مردم و گفتگو با آنان برایشان سلامتی و سالی سرشار از خیر و برکت آرزو کرد.

شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد كشوراز جمله برنامه‌های رییس جمهوری در جریان سفر به جزیر قشم است. در این جلسه، برنامه‌های سال ۹۴ مناطق آزاد با محوریت اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق و اشتغال، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات و انتقال تكنولوژی در مناطق آزاد، بررسی و تصویب خواهد شد.

رییس جمهوری را در این سفر دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و وزرای کشور و بهداشت درمان و آموزش پزشكی، اكبر تركان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و جمعی دیگر از مسوولان همراهی می‌كنند.

کد خبر 290741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha