همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان امضای قرارداد نصب و بهره‌برداری از ۱۸۸۰ دوربین کنترل سرعت در راه‌های کشور، از نصب یک دوربین ثبت تخلفات به ازای هر ۲۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش فارس، قرارداد نصب و بهره‌برداری از 1880 دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کشور با حضور دكتر عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی و بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور و شرکت مبین ایران به امضا رسید.

با نصب و بهره برداری از این دوربین‌ها، مجموع دوربین‌های کنترل سرعت در راه‌های شریانی کشور به 2280 دستگاه خواهد رسید.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم انعقاد این قرارداد، گفت: مردم از طریق سامانه می‌توانند اطلاعات همه دوربین‌های راه‌های کشور را رصد کنند.

وی با بیان اینکه قرار است طی این قرارداد دوربین‌های جاده‌های کشور به 2280 عدد افزایش یابد، گفت: این اطلاعات نباید در انحصار پلیس و راهداری باشد و همه شهروندان باید بتوانند از طریق اینترنت به این دوربین‌ها دسترسی داشته باشند و قبل از سفر با مراجعه به آن تصمیم بگیرند چه مسیری را انتخاب کنند.

وی افزود: امیدواریم این سامانه به زودی به پربیننده‌ترین سامانه ملی کشور تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد امروز بزرگترین قرارداد در حوزه مدیریت راه‌های کشور با 550 میلیارد تومان اعتبار است و اتفاق بسیار بزرگی در تاریخ مدیریت راهداری کشور محسوب می‌شود، افزود: قرار است این دوربین‌ها با فیبر نوری با یکدیگر متصل شود و داده‌هاي خود را به اتاق کنترل متمرکزی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه قرار است به غیر از دوربین‌ها که از خارج وارد می‌شود بقیه مراحل فنی و تخصصی آن از جانب متخصصان داخلی و ایرانی به انجام رسد، گفت : البته در برنامه‌ریزی‌های ما قرار است بعد از این قرارداد و در مقاطع بعدی تعداد دوربین‌های کشور به 10 هزار افزایش یابد.

وی افزود: بعد از تحت کنترل قرار دادن شریان‌های اصلی کشور باید به سمت راه‌های فرعی هم برویم و آنجا را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با انعقاد این قرارداد همکاری و هماهنگی میان پلیس راهداری و هلال احمر افزایش چشمگیری خواهد یافت، گفت: با اجرای این قرارداد بهره‌وری در این حوزه به شدت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه جامعه ایران به شدت در حال شهری شدن و تسلط ماشین رو به افزایش است، گفت: اول انقلاب تعداد خودروهای کشور یک میلیون و دویست هزار عدد بود که این رقم هم اینک به بیش از 16 میلیون رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم در 20 سال آینده به 50 میلیون برسد.

وی با بیان اینکه بیش از 15 درصد هزینه‌های بهداشت و درمان مربوط به تصادفات جاده‌ای است، گفت: با اجرای این قرارداد شاهد افزایش قانونمندی مردم و کاهش تخلفات خواهیم بود که این نیز به افزایش بهره‌وری در کشور کمک خواهد کرد.

داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نيز در مراسم انعقاد قرار داد افزایش دوربین‌های کنترل سرعت کشور گفت: در راه‌های اصلی کشور بر اساس این قرارداد به ازای هر 20 کیلومتر یک دوربین نصب خواهد شد.

وی افزود‌:‌ این دوربین‌ها علاوه بر ثبت تخلف سرعت همچنین متوسط سرعت خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند تا اگر خودرویی در فاصله بین دو دوربین از سرعت مجاز تخطی کرد جریمه شود.

کشاورزیان افزود‌: این دوربین‌ها همچنین می‌توانند فاصله طولی خودروها از یکدیگر و عبور غیر مجاز خودروها از خط ممتد را رصد و به سامانه مرکزی ارجاع دهد.

وی پیش‌بینی کرد: با اجرای کامل این قرار داد و نصب 2280 دوربین در جاده‌های کشور بخش اعظمی از رفتارهای پر خطر رانندگان اصلاح و تصادفات جاده‌ای به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعلاً در این مرحله 34 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های اصلی کشور تحت پوشش این دوربین‌ها قرار خواهد گرفت، گفت: در مراحل بعدی سایر راه‌های کشور نیز مجهز به دوربین‌های ثبت تخلفات خواهد شد.

کد خبر 290732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha