همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی دو مورد از مسایل فنی پیچ خورده، اگر این موارد حل شود می‌توان گفت که در مسایل فنی به فهم مشترک رسیده‌ایم.

صالحی

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی در جمع خبرنگاران در هتل بوغیواژ پالاس در شهر لوزان سوئيس، در پاسخ به این که به نظر می‌رسد شما و آقای ظریف در یکی دو روز گذشته عصبانی هستید، گفت: نه کسی عصبانی و نه ناراحت است. شرایط مذاکره سخت است و با اطمینان و توکل به خدا پیش می‌رویم ما از پشتوانه مردمی و نظام مطمئن هستیم.

صالحی در پاسخ به این‌که توافق را در چند قدمی مذاکره‌کنندگان می‌دانید، با تاکید بر این‌که تا بر روی همه چیز توافق نشود،‌ توافقی در کار نخواهد بود، گفت: مذاکره ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی دارد و اینها همه به هم مرتبط هستند. اگر ابعاد فنی را حل کنیم اما تحریمی حل نشود خب فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: به لحاظ فنی و حقوقی ما به فهم مشترک قابل توجهی رسیده‌ایم؛ یکی دو مورد است که پیچ خورده و باید دید حل می‌شود یا نه. اگر این فهم حاصل شود در موضوعات فنی فهم مشترک به دست آمده است اما رسیدن به این فهم به معنای توافق نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این‌که آمدن وزیران خارجه 1+5 به معنی رسیدن به تفاهم است، اظهار کرد: وزرا وارد جزییات نمی‌شوند، قبل از آمدن وزرا باید دید به یک جمع‌بندی در همه مسایل می‌رسیم یا نه.

کد خبر 290687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha