همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام آغاز موج نخست بازگشت از سفرهای نوروزی، از ثبت ۱۳۵ میلیون تردد خودرویی توسط دوربین‌های جاده‌ای نیروی انتظامی از ابتدای طرح نوروزی ۹۴ خبر داد.

سفر جاده

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در بازدید از پاسگاه پلیس راه گرمسار - تهران در استان سمنان گفت: به طور میانگین هر خودرو در طول سفر 9 بار توسط دوربین‌های کنترل سرعت مستقر در جاده‌ها رصد شده است.

وی با بیان اینکه در طول زمان اجرای این طرح از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تاکنون، هشت درصد رانندگان ثبت تخلف داشته‌اند گفت: 92 درصد رانندگان با رعایت قانون به مسافرت نوروزی خود پرداخته‌اند.

وی با اشاره به وجود 200 هزار کیلومتر جاده در کشور، ادامه داد: مسیر اصلی تهران -مشهد با مسافت 900 کیلومتر، نیم درصد از کل جاده‌های کشور است.

مومنی تصریح کرد: 42 درصد از کل سوانح رانندگی در کشور در زمان اجرای طرح انتظامی- ترافیکی نوروز 94 واژگونی بوده است ولی در محور تهران به مشهد 93 درصد از کل سوانح، واژگونی خودروهاست.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به عبور بخش مهمی از محور تهران-مشهد از استان سمنان عبور می‌کند، ادامه داد: این محور 16 درصد از واژگونی خودروهای کل کشور را به خود اختصاص داده است. کویری و یکنواخت بودن این مسیر و کمبود استراحتگاه برای توقف مسافران علتی برای خستگی و خواب آلودگی و در نتیجه ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه و واژگونی خودروها است.

مومنی همچنین آغاز موج نخست بازگشت از سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: از هموطنان می‌خواهم بازگشت از سفر خود را به روز جمعه هفتم فروردین موکول نکنند و از امروز برای بازگشت برنامه‌ریزی کنند تا جاده‌ها با ترافیک سنگین مواجه نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر محورهای منتهی به استان‌های شمالی کشور، استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، هرمزگان و خوزستان دارای ترافیک پرحجم اما روان هستند و ترافیک محورهای شمالی کشور گاهی سنگین و نیمه سنگین می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتطامی با بیان اینکه ساعات پنج تا هفت و 12 تا 16 روز ساعات استراحت است، از رانندگان خواست در این ساعات بیشتر به استراحت بپردازند و از رانندگی بیش از هفت تا هشت ساعت در روز خودداری کنند.

کد خبر 290567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha