همشهری آنلاین: تیم های فوتبال یوونتوس ایتالیا و بارسلونای اسپانیا در دور برگشت از مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا موفق شدند با شکست حریفان خود به به مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها صعود کنند.

فوتبال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از دورتموند، تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا چهارشنبه در دور برگشت از مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه سه بر صفر میزبان خود بوروسیا دورتموند آلمان را شکست داد و به مرحله یک چهارم پایانی این رقابتها صعود کرد.

در این دیدار کارلوس ته‌وز آرژانتینی در دقایق سه و 79 و آلوارو موراتا اسپانیایی در دقیقه 71 برای یوونتوس گلزنی کردند.

یوونتوس در دیدار رفت در تورین با گلهای ته‌وز و موراتا با نتیجه دو بر یک دورتموند را شکست داده بود.

بدین ترتیب یوونتوس در مجموع پنج بر یک این تیم آلمانی را شکست داد و به مرحله بالاتر صعود کرد.

تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا نیز هارشنبه در دور برگشت از مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه یک بر صفر مهمان خود منچسترسیتی انگلیس را شکست داد و به مرحله یک چهارم پایانی این رقابتها صعود کرد.

تک گل این دیدار را ایوان راکیتیچ کروات با پاس لیونل مسی در دقیقه 32 به ثمر رساند.

بارسلونا که در خانه حریف با نتیجه دو بر یک منچسترسیتی را شکست داده بود در مجموع سه بر یک توانست این تیم را پشت سر بگذارد.

بدین ترتیب هشت تیم پایانی مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شدند و قرعه کشی این مرحله بین تیمهای بارسلونا ، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید از اسپانیا ، پاری سن ژرمن و موناکو از فرانسه ، یوونتوس از ایتالیا ، بایرن مونیخ از آلمان و پورتو از پرتغال انجام خواهد شد.

بارسلونا فصل گذشته نیز در همین مرحله با پیروزی دو بر صفر در منچستر و دو بر یک در بارسلونا ، منچسترسیتی را حذف کرده بود.

بارسلونا که تاکنون در سالهای 1992 ، 2006 ، 2009 و 2011 عنوان قهرمانی در این رقابتها را به دست آورده است برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی خود تلاش می کند.

این دویست و یکمین بازی بارسلونا در این رقابتها به شمار می رود که تاکنون در 115 بازی آن به پیروزی رسیده است.

بارسلونا پس از رئال مادرید (207بازی) و منچستریونایتد (200 بازی) ، سومین تیمی است که تعداد بازیهایش در رقابتهای اروپایی از 200 بازی فراتر می رود.

کد خبر 290334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha