چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

جواد نصرتی: بایرن‌مونیخ و چلسی امشب در بازی برگشت دور دوم لیگ قهرمانان، ‌شانس زیادی دارند تا صعود خود را به یک‌چهارم نهایی جشن بگیرند، البته اگر از اتفاق‌های غیرمنتظره فوتبال در امان بمانند.

کدام یک از غول‌ها زانو خواهد زد؟

در لندن، شاگردان ژوزه مورينيو به واسطه تساوي يك - يك در بازي رفت در خانه پاري‌سن‌ژرمن، در موقعيت بهتري براي صعود قرار دارند اما پاريسي‌ها هر كاري خواهند كرد تا داستان سال گذشته تكرار نشود و براي دومين سال متوالي توسط چلسي حذف نشوند. بايرن‌مونيخ هم كه در آلمان شكست‌ناپذير است، بعد از تساوي بدون گل با شاختار دونتسك، كار نسبتا آساني خواهد داشت.

با اين حال فوتبال بازي معادلات شكننده است و از همين حالا مي‌توان شگفتي در هر دو بازي را پيش‌بيني‌ كرد. در لندن، اميد اول پاريسي‌ها زلاتان ابراهيموويچ است.

زلاتان در اوج آمادگي است و در پيشاني خط حمله پاريسي‌ها، توانايي شكافتن هر خط دفاعي‌اي را دارد. او سال گذشته در بازي برگشت تيمش در يك‌چهارم نهايي در لندن به‌خاطر مصدوميت غايب بود و حالا مي‌تواند به تيمش كمك كند تا انتقام حذف سال گذشته را بگيرد و به دور بعد صعود كند. تنها كسي كه مي‌تواند از پس اين غول سوئدي بربيايد، يك بچه‌غول بلژيكي در دروازه چلسي است؛ تيبو كورتوا در بازي رفت موقعيت‌هاي خطرناكي را از زلاتان گرفت و گفته است كه در بازي امشب، از زلاتان نمي‌ترسد: «من از او نمي‌ترسم. 3هفته پيش جلوي او خيلي خوب بازي كردم و اميدوارم دوباره بتوانم او را متوقف كنم.»

يك سناريوي محتمل براي بازي امشب، دفاع اتوبوسي از سوي چلسي است. مورينيو متهم است كه در بازي‌هاي حساس، فوتبال زيبا را با يك سبك دفاعي دوست‌نداشتني خراب مي‌كند و البته بايد اعتراف كرد كه در دفاع يك استاد به تمام معناست.

داويد لوئيز مدافع مياني پاريسي‌ها كه از همين چلسي به فرانسه رفته، در آستانه نخستين بازگشت خود به استمفوردبريج، درباره اين تاكتيك هشدار داده و گفته است: «من مي‌دانم كه او چطور تيمش را آماده خواهد كرد. از بازيكنانش مي‌خواهد كه آرام و صبور باشند و در ضدحمله‌ها ضربه بزنند. با اين حال دفاع كردن محض برابر بازيكناني مانند زلاتان، (ازكيل) لاوتزي و (ادينسون) كاواني كار خطرناكي خواهد بود و آنها هم بايد به اندازه ما مراقب باشند.» در مونيخ، باواريايي‌ها ماموريتي دارند كه در آن به تمام معنا استاد هستند و آن بردن است. شاگردان پپ گوارديولا در 5 برد اخير خود در بوندس‌ليگا، 23گل به ثمر رسانده‌اند و ماه‌هاست كه با فاصله از رقباي آلماني خود، در سطح مختص به‌خودشان به‌سر مي‌برند. با اين حال تساوي بدون گل در بازي رفت، هم كار را براي آنها سخت كرده است و هم به شاگردان ميركا لوچسكيو انگيزه زيادي براي خلق يك شگفتي داده است. مانوئل نوير دروازه‌بان استثنايي بايرن‌مونيخ درباره اين بازي گفته است كه تنها گزينه براي او و هم‌تيمي‌هايش، برد است: «در اين بازي بايد برنده شوند، مسئله فقط همين است و چيز ديگري مطرح نيست. ما شرايطي مثل اين را دوست داريم و وظيفه و كار خودمان مي‌دانيم كه صعود كنيم. شكست مي‌تواند پيامدهاي سنگيني داشته باشد اما ما فقط به برد فكر مي‌كنيم.» لوچسكيو هم اعتراف كرده است كه تيمش در برابر قوي‌ترين تيم دنيا بازي مي‌كند ولي همچنان شانس دارد:«آنها در حال حاضر بهترين تيم دنيا را دارند. 6 بازيكن قهرمان جهان در كنار بازيكناني مانند (آرين) روبن، (فرانك) ريبري و (ژابي) آلونسو دارند و همين آنها را به بهترين تيم دنيا تبديل كرده است. در برابر نظم مطلق تاكتيكي آنها، ما هم بايد همين نظم را داشته باشيم. آنها نسبت به ما برتري زيادي دارند با اين حال فوتبال بازي قوانين منطقي نيست و هر چيزي ممكن است.»

برنامه بازي‌هاي امشب
چلسي ...................پاري‌سن‌ژرمن (يك-يك)
بايرن‌مونيخ ...................... شاختار (صفر- صفر)

پاداش ويژه براي پاريسي‌ها
180هزار پوند
بازيكنان پاري‌سن‌ژرمن درصورت صعود به يك‌چهارم نهايي، نفري 180هزار پوند جايزه خواهند گرفت.

کد خبر 289640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha