همشهری آنلاین: حسین محب اهری پیشنهاد می‌دهد مردم همزمان با بهره بردن از زیبایی‌های خلقت در روزهای تعطیلات، بازنگری نسبت به خودشان داشته باشند و به برخی سوالات در ذهنشان پاسخ بدهند.

سریال

به گزارش مهر؛ حسین محب‌اهری بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون درباره پیشنهاد نوروزی خود گفت: این روزها فرصت خوبی برای بازنگری آدم‌ها نسبت به خودشان است. مردم وقتی دراز کشیده‌اند و از آب و هوای خوب، منظره زیبا و جنگل و کوه استفاده می‌کنند یا به پای تنه درختی لم داده‌اند، بهترین فرصت است مروری بر زندگی‌شان داشته باشند.

وی تصریح کرد: اینکه آیا ما آدم‌ها درست زندگی می‌کنیم؟ در یک سال گذشته چه کسانی را ناراحت کرده‌ایم؟ آیا این برخورد به حق بوده یا در حق افراد اجحاف کردیم؟ چقدر دیگران را آزردیم و چقدر خوشحال‌شان کردیم و...

این بازیگر ادامه داد: مهم‌ترین چیزی که انسان آن را فراموش کرده این است که از یاد برده برای چه زندگی می‌کند. ما چه می‌خواهیم و دنبال چه هستیم؟ آیا مساله ما ثروت‌اندوزی است یا می‌خواهیم در مقامی پیشرفت کنیم؟ آیا قرار است درباره مسئولیت‌ها و وظایفمان فکر کنیم یا صرفا به لحظه پایان کار و برگشتن به خانه بیندیشیم؟

محب اهری تأکید کرد: بد نیست گاهی به این فکر کنیم آیا کاری که انجام می‌دهیم، در حد و شأن یک انسان است؟ در فاصله زمانی که از کار فارغ شده‌ایم و فرصتی داریم که با خانواده گردش کنیم، به این بیندیشیم که کجای زندگی قرار گرفته‌ایم. کجا به عنوان انسان، حق و حقوق انسان‌ها را رعایت کرده‌ایم و کجا به خاطر به دست آوردن مقام و پول شأن انسانی را زیر پا گذاشته‌ایم. آیا دروغ گفته و کلاهبرداری کرده‌ایم؟

بازیگر سریال «خوب، بد، زشت» افزود: انسانی که به فاصله چشم برهم زدنی باید از این دنیا خداحافظی کند، بهتر است به زمان رفتن خود نیز فکر کند و اینکه آیا جوابگوی کارهایش خواهد بود یا خیر...

وی در پایان گفت: مویرگ‌های هر انسان به اندازه دور کره زمین می‌شود. خداوند این مویرگ‌ها را با چنان ظرافتی در بدن ما قرار داده و برای خلقت ما این مایه را گذاشته است. تعطیلات نوروز فرصت خوبی است که از خود سوال کنیم آیا شایسته چنین نعمتی هستیم و این شایستگی را نشان داده‌ایم یا خیر.

کد خبر 290320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha