همشهری آنلاین: دور رفت مسابقات لیگ حرفه‌ای بسکتبال با صدرنشینی دانشگاه آزاد به پایان رسید.

Basketball

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال، در هفته پایانی شاهد شگفتی‌سازی پالایش نفت آبادان، برتری یک امتیازی پتروشیمی بندرامام و صنایع پتروشیمی ماهشهر و ثبت دومین پیروزی این فصل ثامن مشهد بودیم.


بازیکنان مهرام تهران در مصاف با پتروشیمی بندرامام در کوارتر اول با نتیجه 24 بر 17 به برتری رسیدند. در کوارتر دوم پرتاب‌های سه امتیازی بازیکنان پتروشیمی 27 بر 20 این تیم را پیش انداخت تا در نهایت نیمه نخست با تساوی 44 به پایان برسد. برتری کوارتر سوم هم از آن بازیکنان پتروشیمی بود. در کوارتر پایانی بازیکنان مهرام با وجود برتری امتیازی نسبت به حریف، در مقابل دفاع مستحکم پتروشیمی بندرامام نتوانستند 7 اختلاف کوارتر سوم را جبران کنند و در حالی كه در لحظه پایانی بازی، زمانی که سعید داورپناه با دو پرتاب پنالتی که نصیبش شد، می‌توانست بازی را به تساوی بکشد، پرتاب دوم او با بدشانسی از لبه سبد به بیرون افتاد و این دیدار حساس و دیدنی در نهایت با نتیجه 89 بر 88 به سود پتروشیمی بندرامام رقم خورد. با این نتیجه تیم پتروشیمی در دور رفت مسابقات در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم مهرام نیز سوم شد.


در دیگر بازی این هفته تیم دانشگاه آزاد در عین ناباوری با اختلاف 13 امتیاز بازی را به پالایش نفت آبادان واگذار کرد. با وجود این که این نتیجه تغییری در صدرنشینی دانشگاه آزاد ایجاد نکرد، اما دانشگاه که حریفان قدرتمندی چون مهرام و پتروشیمی بندرامام را پشت سر گذاشته بود، با پیروزی در این دیدار می‌توانست بدون شکست قهرمانی مقتدرانه‌ای در دور رفت به دست آورد. تیم پالایش نفت آبادان بعد از بازی‌های درخشانی که مقابل مهرام و پتروشیمی بندرامام به نمایش گذاشت، در نهایت موفق به شکست دانشگاه آزاد شده و با قرار گرفتن در جایگاه هفتم، دور رفت را به پایان برد.

 

صنایع پتروشیمی ماهشهر در خانه پذیرای پمیناي اصفهان بود.کوارتر اول و دوم این بازی با نتایج 21 بر 14 و 24 بر 19 به سود میزبان خاتمه یافت. بازیکنان تیم پمینا در کوارتر سوم و چهارم موفق شدند اختلاف به وجود آمده را جبران کنند تا بازی با تساوی 75 در وقت‌های قانونی به پایان برسد. در وقت‌های اضافه نیز تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر با یک پرتاب پنالتی موفق شد در نهایت 83 بر 84 به پیروزی برسد.


فولاد هفت الماس قزوین و ثامن مشهد در سالن شهید بابائی قزوین مقابل هم به میدان رفتند. در این دیدار هر دو تیم برای پیروزی مصاف تنگاتنگی را به نمایش گذاشتند، اما در نهایت تیم ثامن مشهد با برتری در کوارترهای اول و چهارم موفق شد با نتیجه 66 بر 64 آخرین هفته دور رفت را با پیروزی پشت سر بگذارد.

 

کد خبر 290283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha