همشهری آنلاین: دانشمندان سازمان فضانوردی آمریکا (ناسا) با اشاره به ادامه خشکسالی‌ها در ۲۳ سال گذشته در ایالت کالیفرنیای آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که ذخایر آب آشامیدنی این ایالت حداکثر تا یک سال دیگر به طول کامل پایان خواهد یافت.

ذخایر آب آشامیدنی کالیفرنیا یک سال دیگر از میان خواهد رفت

جی فامیلیه تی یکی از دانشمندان برجسته سازمان فضانوردی آمریکا در گزارش جامعی از شرایط جوی حاکم در ایالت کالیفرنیای آمریکا، خشكسالي‌های اخیر این ایالت را از سال 1895 تا کنون بی‌سابقه دانسته است.

وی اشاره کرده است که این ایالت حتی پیش از بروز خشکسالی‌های اخیر و تقریبا از سال 2002 تا کنون به تدریج در حال از دست دادن ذخایر آبی خود بوده است.

این دانشمند آمریکایی در گزارش خود نوشته است که مسئولین ایالت کالیفرنیا با وجود روند مستمر و رو به افزایش خشکی‌ها و کم‌آبی‌ها در 23 سال گذشته در اندیشه هیچ تدبیری برای مقابله با این مشکل نبوده‌اند و فقط به اعلام وضعیت اضطراری اکتفا کرده و به امید بارش باران‌ها آینده نشسته‌اند.

در این گزارش با اشاره به این که ساکنان کالیفرنیا سالانه دو هزار و 500 میلیارد گالن آب مصرف می‌کنند، گفته شده است که حجم حوزه‌های آبگیر دو رودخانه مهم این ایالت به نام‌های ساکرامنتو وسان هواکین تا کنون 11 هزار میلیارد گالن کاهش پیدا کرده است.

فامیلیه تی با هشدار به مقامات محلی ایالت کالیفرنیا از آن‌ها خواسته است تا برای جلوگیری از فجایع قریب‌الوقوع آينده هرچه سریع‌تر در اندیشه تدابیری برای جیره‌بندی کردن مصرف آب در این ایالت باشند.

آخرین نظرسنجی‌ها در میان مردم کالیفرنیا نشان می‌دهد که 94 درصد از اهالی این ایالت مسئله خشکسالی و تهدیدهای ناشی از آن را مسئله‌ای جدی می‌دانند و 35 درصد از آن‌ها جیره‌بندی آب در این ایالت را ضروری دانسته‌اند.

کد خبر 290183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha