همشهری‌آنلاین: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) سیزدهمین دوره جایزه بین‌المللی سلطان قابوس برای حفاظت از محیط زیست را در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد.

یونسکو

این جایزه در زمينه حفاظت محيط زيست اولين بار در سال 1991 توسط سلطان قابوس پادشاه عمان به يونسكو پيشنهاد شد. هدف از اعطاي اين جايزه تقدير از تلاش‌هاي افراد، نهادها يا سازمان‌هايي است كه مشاركت مؤثري در مديريت و حفاظت از محيط زيست مطابق با سياست‌ها، اهداف و برنامه‌هاي يونسكو داشته‌اند.

اين جايزه كه شامل يك گواهینامه به همراه مبلغي در حدود 20000 دلار امريكاست، در نوامبر 2015 همزمان با برگزاري اجلاس جهاني علم در مجارستان به واجدان شرايط اهدا خواهد شد.

انتخاب افراد، گروهها و يا سازمان‌ها به عهده دفتر شورای هماهنگي برنامه بين‌المللي انسان و كره مسكون یونسکو است و واجدان شرایط دريافت اين جايزه از طریق کمیسیونهای ملی به این شورا پيشنهاد می‌شوند.

متقاضیان بايد در يكي از زمينه‌هاي زير فعاليت داشته باشند:

  • انجام تحقيقات در زمينه منابع طبيعي و زيست‌محيطي
  • آموزش و تعليم در زمينه محيط زيست
  • ارتقاء آگاهي عمومي در زمينه محيط زيست از طريق تهيه داده‌هاي اطلاعاتي
  • انجام فعاليت‌هايي در زمينه ايجاد و مديريت حوزه‌هاي حفاظتشده از قبيل ذخيره‌گاه‌هاي زیستکره و سايت‌هاي ميراث طبيعي جهاني

از افراد، گروه‌ها و سازمان‌هايي كه خود را واجد شرايط براي دريافت جايزه فوق مي‌دانند دعوت مي‌شود فرم مربوط را تکمیل و حداکثر تا 10 خرداد 1394 به نشاني كميسيون ملي يونسكو (تهران- خیابان ميرداماد، روبه‌روي مسجد الغدير، خيابان شهيد حصاري، كوي يكم، پلاک 15) و به نشانی الکترونیک: science@irunesco.org ارسال کنند.

برای دریافت فرم و اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه كنيد.

http://www.unesco.org/new/en/natural-sciences/about-us/single-view/news/call_for_nominations_for_the_unesco_sultan_qaboos_prize_for_environmental_preservation/#.VQXUv-H4SSo

کد خبر 290071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha