یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی گفت: خنده و شادی، روده‌ها را تحریک می‌کند و به تخلیه مواد زائد کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی درباره عوارض یبوست، اظهار داشت كه یبوست سرچشمه بسیاری از بیماری‌هاست.

به گفته وی بسیاری از کج خلقی‌ها، بدبینی‌ها، بیماری‌های کبدی، دعواهای بی‌مورد افراد، فراموشی، ترس، افسردگی، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های زنان، سردردهای طولانی و مزمن، برخی رفتارهای روانی مانند قضاوت‌های ناحق، بیماری‌های گوارشی و کلیوی و ... ناشی از یبوست است.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: ورزش روزانه و ملایم، دوچرخه‌سواری و فعالیت‌های بدنی خود در رفع یبوست بسیار موثر است همچنین افراد باید از خستگی فکری و بدنی، یکجانشینی پرهیز داشت.

کردافشاری ادامه داد: افراد باید در طول رور حتماً در ساعات معینی برای اجابت مزاج اقدام کنند. بعد از مصرف غذا موجی از معده به سمت روده حرکت می‌کند و به اصطلاح رفلکس «گاستروکولیک» گفته می‌شود و این موج به دفع بهتر غذا کمک می‌کند.

وی بیان داشت: اگر افراد بعد از این رفلکس‌ها اقدام به اجابت مزاج نکنند یا بیش از حد مسهل مصرف کنند، عملکرد طبیعی روده کاهش پیدا می‌کند و اگر فردی از ابتدای زندگی خود بعد از این رفلکس‌ها اقدام به اجابت مزاج کند کمتر در زندگی خود یبوست را تجربه می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف غذا با آرامش و جویدن کامل غذا از بروز یبوست پیشگیری می‌کند؛ خنده خود به دلیل گرم کردن جهاز هاضمه غذا به خوبی هضم می‌کند و خنده و شادی خود روده‌ها را تحریک می‌کند و به تخلیه مواد زائد کمک می‌کند.

کردافشاری گفت: از مایعات باید به اندازه استفاده کرد ولی از مصرف آب همراه غذا باید پرهیز کرد چراکه خود عاملی برای یبوست است. از تندخویی و عصبانیت باید پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: مزه مزه کردن نمک قبل و بعد از غذا از یبوست پیشگیری می‌کند همچنین به پاکسازی بدن کمک می‌کند.

کد خبر 290046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha