فهیمه پناه‌آذر: در فاصله کمتر از یک هفته تا پایان سال ۹۳، مدیران تلویزیون صبح روز گذشته مقابل خبرنگاران نشستند و از برنامه‌های خود برای لحظه تحویل سال و تعطیلات نوروز رونمایی کردند.

تلویزیون  فیلم

گرچه 12ساعت پيش از برگزاري اين نشست رسانه‌اي، شبكه3با پخش تيزر تازه‌ترين سريال مهران مديري، از پخش آن در نيمه دوم ايام نوروز خبر داده بود.به گزارش خبرنگار همشهري، يك تفاوت عمده نوروز 94با سال‌هاي گذشته قرار داشتن 4روز نخست آن در ايام فاطميه است. به همين دليل برخي برنامه‌ها و سريال‌هاي طنز با چند روز تأخير و پس از سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) روي آنتن مي‌روند؛ ازجمله سريال‌هاي طنز شبكه‌هاي 2و 3كه به گفته مديران تلويزيون، تماشاگران و علاقه‌مندان بايد از روز ششم فروردين منتظر پخش اين مجموعه‌ها باشند.

  • شبكه يك: فوق سري و ضيا

شبكه يك پيش از اين هم اعلام كرده بود كه نوروز 94را با سريال پليسي «فوق سري» به كارگرداني مهدي فخيم‌زاده پشت سر مي‌گذارد. اين مجموعه مانند ديگر ساخته‌هاي فخيم‌زاده حال و هواي خاص خود را دارد و خود او در آن با نقش اصلي ظاهر شده است. فوق سري با نام قبلي «قورباغه و قناري» ساعت 22روي آنتن مي‌رود. خبر ديگر از شبكه يك اينكه برنامه ويژه تحويل سال آن «اينجا آينده» نام دارد و با اجراي علي ضيا پخش مي‌شود. بازگشت گروه كودك و نوجوان به شبكه يك ازجمله اتفاق‌هايي است كه انتظار مي‌رفت در دوره جديد مديريت تلويزيون رخ بدهد و ظاهرا قرار است از نيمه سال آينده عملياتي شود.

  • شبكه2: كلاه‌قرمزي و دوستان

شبكه2 گويا قرار نيست جز «كلاه‌قرمزي94» ايرج طهماسب سريالي ديگر داشته باشد. اين مجموعه محبوب البته با 6روز تأخير ساعت 21روي آنتن مي‌رود. طبق جدولي كه در نشست مديران تلويزيون در اختيار رسانه‌ها قرار گرفت، كلاه‌قرمزي 13قسمت خواهد داشت و هر قسمت آن 2نوبت بازپخش مي‌شود. پخش برنامه «بهار در خانه» با موضوع زنان و زوج‌هاي جوان و پخش «آيينه‌خانه» با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادي از ديگر برنامه‌هاي نوروزي شبكه2است.

  • شبكه3: بازگشت پس از 6سال

همين ابتدا بگوييم كه ويژه‌برنامه تحويل سال شبكه3 «بهارنارنج» نام دارد كه احسان عليخاني به‌مدت 8ساعت آن را اجرا خواهد كرد. خبر مهم‌تر اما بازگشت مهران مديري به كنداكتور پخش نوروزي اين شبكه است كه 6سال پس از «مرد 2هزار چهره» رقم مي‌خورد. «در حاشيه» با نام‌هاي قبلي «اتاق عمل» و «مركز حاشيه» قول سال گذشته مديري به عليخاني در برنامه تحويل سال است و حالا پس از حدود 370روز عملي مي‌شود.

مديري آخرين بار نوروز سال 88 يك سريال روي آنتن داشت. در 5روز اول سال 94يك سريال مناسبتي به نام «كوچه‌هاي خواب» از شبكه3پخش مي‌شود. ساعت پخش سريال‌هاي اين شبكه 23با يك بازپخش 15:30است.

  • شبكه5: سر به راه

سريالي كه با نيت پخش از شبكه3كليد خورد، در نهايت سرنوشتي جز آنتن شبكه تهران سابق و شبكه5فعلي نيافت. اين سريال را سعيد سلطاني در 15قسمت 40دقيقه‌اي كارگرداني كرده و به‌دليل رعايت حال و هواي ايام فاطميه، علاقه‌مندان مي‌توانند از همان روز اول عيد 94شاهد پخش سريال طنز رو به راه با حضور انبوهي از بازيگران سرشناس باشند. سر به راه ساعت 20:15روي آنتن مي‌رود و در 2نوبت 30دقيقه بامداد و 17:30بازپخش مي‌شود.

  • محمد(ص)، پايتخت، «چ» و...

شبكه قرآن تلويزيون امسال ويژه‌برنامه‌هايي را براي ايام فاطميه و روزهاي تعطيل نوروز درنظر گرفته است كه شايد مهم‌ترين آن پخش بخش‌هايي از فيلم سينمايي «محمد(ص)» به كارگرداني مجيد مجيدي در لحظه‌هاي تحويل سال باشد. ضمن اينكه برنامه 11ساعتي ويژه سال تحويل در قالب «هفت سلام» روي آنتن مي‌رود.

پخش فيلم‌هاي سينمايي «چ» ابراهيم حاتمي‌كيا و «بوسيدن روي ماه» همايون اسعديان به همراه سريال «آسمان من» محمدرضا آهنج در ۱۵ قسمت از شبكه افق قطعي شده است. ضمن اينكه انتظار براي توليد و نمايش «پايتخت4» چندان به طول نمي‌انجامد و كمتر از 3‌ماه پس از پايان پخش پايتخت3از شبكه HD، چهارمين سري اين مجموعه محبوب در‌ماه رمضان روي آنتن شبكه3مي‌رود.

کد خبر 289920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha