همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: وظیفه شورایاری محله این است که در محلات خود به وظایفشان عمل کنند و اگر نظر و یا پیشنهادی در بحث مدیریت شهری دارند به سازمانها پیشنهاد دهند.

فارس نوشت: محمدباقر قالیباف پس از بازدید از ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز روز 22 اسفند متعلق به شهدا و خانواده آنهاست. این روز را به ملت عزیز ایران عرض تبریک و تهنیت دارم.

وی اظهار داشت: گزارشی که به بنده ارائه شده نشان دهنده زحمات زیاد همکاران است.

شهردار تهران از حضور پرشور مردم در انتخابات خبر داد و گفت: مردم حضور پر شور و با نشاطی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند.

قالیباف گفت: این انتخابات یک انتخاب مردمی و بی‌نظیر است و نسبت به دوره قبل آمارها نشان می‌دهد که شهروندان حضور باشکوه‌تری را در پای صندوق‌های رأی داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش سه برابری تعرفه‌ها گفت: چهارمین دوره شورایاری‌ها قابل قیاس با دوره سوم نیست و شورایاری‌ها به یک بلوغ فکری رسیدند و مشارکت آنها در سطح تحصیلات و تجربه نشان می‌دهد که شورایاری‌ها توانسته‌اند تبلور عینی مردم را در سرنوشت محلات رقم را بزنند.

وی ادامه داد: نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته‌ایم و زمانی که شورایاری‌ سوم می‌خواست برگزار شود برخی از افراد اساسا می‌گفتند که نمی‌تواند این شوراها شکل بگیرد و همه کارها منجر به تهیه لایحه‌ای در خصوص فعالیت شورایاری‌ها شد و در نهایت پس از تصویب در شورا به تأیید فرمانداری تهران رسید.

قالیباف گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و شورای محلات بر اساس قانون اساسی می‌تواند همزمان با شوراهای شهرها انتخاب شود و اگر ا ین اتفاق بیفتد می‌توانیم به نقطه مطلوب در شورای محلات برسیم.

وی اظهار داشت: مهمترین نقشی که شورایاری‌ها محلات دارند این است که اولویت آنها توجه به موضوعات محلی است و در حقیقت در مقیاس محله تلاش کنند و تلاش نکنند برای سایر شهر.

قالیباف گفت: وظیفه شورایاری محله این است که در محلات خود به وظایفشان عمل کنند و اگر نظر و یا پیشنهادی در بحث مدیریت شهری دارند به سازمانها پیشنهاد دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از بیلبوردهای تبلیغاتی در مجاورت شعاع اخذ رأی جمع‌آوری نشده است، گفت: این وظیفه هیأت نظارت و هیأت اجرایی بوده و چون رقابت محلی است برخی از این کارها طبیعی است.

قالیباف تصریح کرد: طبق گزارشات هیأت اجرایی و هیأت نظارت هیچ شکایتی که تأثیرگذار و یا خلاف قانون باشد در این انتخابات صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: همه شورایاری‌ها با هر سلیقه‌ای حتماً به اتفاق این موضوع را قبول دارند که شهرداری تهران و مجموعه شورای شهر در دو دوره گذشته واقعاً میدان را برای حضور شورایاری‌ها فراهم کرده‌‌اند.

قالیباف گفت: شورایاری‌ها به طور جد توانسته‌اند اثرگذاری داشته باشند. شورایاری‌ها پل ارتباطی بین مردم، شورای شهر و شهرداری هستند و آنها ارتباط خوبی را با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در شهر دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که هر شهروندی در هر محله به کاندیداهای خود رأی بدهد گفت: باید سازوکار لازم برای این موضوع فراهم شود.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که آیا تا این لحظه رأی داده است یا خیر؟ گفت: تا این لحظه هنوز رأی ندادم ولی در اسرع وقت رأی خواهم داد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مردم هر محله می توانند در محلات دیگر رای دهند، گفت: این اشکال بر ما وارداست و به دنبال این هستیم که با کمک دولت و سازمان ثبت احوال بتوانیم این خلل را برطرف کنیم.

کد خبر 289769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha