همشهری آنلاین: فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) گفت: رشد کشورهای منطقه درگرو ارتباطات وهمکاری بیشتری با همسایگان در جهت ایجاد امنیت است و دل بستن به کشورهای فرامنطقه ای برای ایجاد امنیت خیالی خام است.

حسین ولیوند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند در جریان بازدید هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ دریایی پاکستان به سرپرستی دریادار متین الرحمان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: همه وقایع شامل جنگ ها و برخوردهای نظامی در سطح دنیا به ویژه اتفاقات حوزه کشورهای همسایه خودمان را در دافوس رصد می کنیم و برای دانشجویان نحوه مقابله صحیح با این گونه اتفاقات را تدریس می کنیم ، این کار تحت قالب آموزش جنگ ناهمتراز صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه با کشور پاکستان همکاری هایی در حوزه آموزشی داریم، اظهار داشت: ما در سال گذشته دانشجو به کشور پاکستان اعزام کردیم و آنها نیز هم اکنون در ایران دانشجو دارند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: در آینده نیز هیات هایی از این دانشگاه به پاکستان، سریلانکا و عمان اعزام می کنیم.

ولیوند با بیان اینکه بازدید دانشجویان دافوس از کشورهای دوست و مسلمان در دستور کار قرار گرفته ، گفت: آماده پذیرش دانشجو از هر کشوری که با ما پیمان دوستی و دفاعی داشته باشد، هستیم البته هم اکنون در این دانشگاه آموزش فقط به زبان فارسی انجام می شود اما به دنبال ایجاد گروه آموزشی به زبان انگلیسی هستیم.

وی تصریح کرد: تبادل دانشجو هیچ ارتباطی با مذهب ندارد بلکه ما با هر کشوری که پیمان دوستی داشته باشیم می توانیم این کار را انجام دهیم لذا هم به چین و هم به روسیه دانشجو فرستاده ایم و در آینده هم پذیرای دانشجویان آنها خواهیم بود.

دریادار متین الرحمان در این بازدید، ایران را همسایه قدرتمند برای پاکستان دانست و گفت: دو کشور در زمینه های گسترده سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی همکاری دارند.

در این مراسم معاونین آموزش و پژوهش دافوس آجا نیز گزارشی از روند فعالیت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه ارائه و فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به سووالات هیات پاکستانی پاسخ داد.

هدف بازدید هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ دریایی پاکستان به سرپرستی دریادار متین الرحمان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ ارتقای سطح دیپلماسی دو کشور و آشنایی دانشجویان پاکستانی از توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

این هیات نظامی که متشکل از دانشجویان پاکستانی، مالزیایی، سریلانکایی و عمانی هستند، پس از حضور در جلسه توجیهی فرمانده دانشگاه، بازدیدهایی را از کلاس های تخصصی دروس مختلف دافوس در حوزه زمینی، پدافند هوایی، دریایی و هوایی و همچنین موزه جنگ و اتاق جنگ این دانشگاه داشتند.

کد خبر 289753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha