جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری‌ها و مراکز هنری تهران در آخرین هفته‌ی باقی‌مانده از سال ۹۳ با برگزاری نمایشگاه‌های متعددی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

gallery

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، گالری «ایده پارسی» در روزهای پایانی سال میزبان نمایشگاه آثار عکاسانی از 75 کشور با موضوعات خلاقه، سفر و موضوعات آزاد رنگی و سیاه و سفید است. 65 عکس این نمایشگاه آثار برگزیدگان جشنواره بین‌المللی عکس «خیام» هستند که با هدف ارتقای سطح عکاسی و همچنین بزرگداشت حکیم عمر خیام توسط کلوپ عکس فوکوس و نماینده فیاپ (فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی، مستقر در پاریس) برگزار شده است.

این نمایشگاه از 19 تا 26 اسفندماه از ساعت 17 تا 21 در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره 28 پذیرای علاقه‌مندان است.

  • نگارخانه لاله

نگارخانه «لاله» چهارمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران را با هدف رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و عرضه آثاری گران‌بهای ارزان‌قیمت در فضای زندگی شهروندان تا 24 اسفندماه ادامه می‌دهد.

در این رویداد آثار 109 هنرمند پیشکسوت و جوان در قالب نقاشی، طراحی، فتوآرت و چاپ دستی در معرض نمایش قرار گرفته است.

رضا بانگیز، محمدابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، محمدرضا دادگر، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی‌راد، بهزاد شیشه‌گران، حمید پازوکی، ترانه صادقیان، نیلوفر قادری‌نژاد، آنه محمد تاتاری، علی ندایی، رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم، احمد وکیلی، جمشید حقیقت‌شناس، داور یوسفی، مریم طاهریانفر، مجتبی تاجیک، جواد نوبهار، رضا هدایت، کیوان عسگری، رضا افسری، داریوش حسینی، پژمان رحیمی‌زاده، محمد خلیلی، ابوالفضل لیره، فرشید شیوا، فرخ نورونی، جلال‌الدین مشمولی، محمدحسین سعلبی‌فرد، سارا جعفری، مرتضی زاهدی، حجت امانی، شاهو بابایی، حسین سلطانی، حسن عامه‌کن، امیر سقراطی، امیرعلی قاسمی و ... هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید این آثار تا 24 اسفند ماه از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه «لاله» واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

  • موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه پوستر «نشان ماندگاری» در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است. لاین نمایشگاه شامل 40 اثر برگزیده پوستر «وقف؛ توشه ماندگار» است که با همکاری موزه هنرهای معاصر فلسطین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران‌ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 (به‌جز روزهای تعطیل) به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر شماره 74 مراجعه کنند.

  • گالری طراحان آزاد

نمایشگاهی از آثار نقاشی، عکس و ویدئوآرت 28 هنرمند از پرتره‌ی مادران‌شان در گالری «طراحان آزاد» برپا شده است. در این نمایشگاه که با عنوان «بس که آهسته غرق می‌‏شود» برگزار شده، چند هنرمند آثار خود را با موضوع پرتره‌ی مادران‌شان به نمایش گذاشته‌اند.

فریدون آو، مریم آیین، الهام اسدی، رضا بانگیز، مژگان بختیاری، صادق تیرافکن، فرید جعفری سمرقندی، خسرو خسروی، شهلا حسینی، خسرو حسن‌زاده، محمد خلیلی، لیلی درخشانی، غزال رادپی، محسن راستانی، عباس شهسوار، کورش شیشه‌گران،حامد صحیحی، محمدمهدی طباطبایی، پرستو فروهر، شادی قدیریان، کتایون کرمی، شهرام کریمی، معصومه مظفری، منوچهر معتبر، فرشید ملکی، فریدون غفاری، ملکه نایینی و امید نورانی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «بس که آهسته غرق می‌‏شود» از 15 تا 22 اسفندماه در گالری «طراحان آزاد» به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، شماره 5، میزبان علاقه‌مندان است.

  • خانه هنرمندان ایران

اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران در آخرین گردهمایی سالانه خود، آثارشان را در خانه هنرمندان به فروش می‌رساند. این نمایشگاه به‌مناسبت نزدیک بودن عید نوروز و با هدف ترویج فرهنگ خرید آثار هنری در میان مردم توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران و با همکاری خانه هنرمندان در هفت گالری این مرکز فرهنگی - هنری برپا خواهد شد.

نمایشگاه یادشده از سوی کمیته نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان نقاش، از ۲۲ اسفندماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد و تا ۲۷ اسفندماه ادامه دارد که با توجه به تعطیلی خانه هنرمندان در نوروز، ادامه بازدید از این نمایشگاه به بعد از تعطیلات موکول می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۵ فروردین ماه ۹۴ تا ۲۰ فروردین‌ماه از این نمایشگاه دیدن و خرید کنند.

  • گالری سیحون

بهرام دبیری 12 تابلو از آثارش را برای فروش به نفع بیماران سرطانی، در گالری «سیحون» به‌نمایش می‌گذارد.

تعدادی از این آثار مربوط به کارهای بزرگ این هنرمند از مجموعه «گل و مرغ» و «گل و زن» و برخی دیگر از کارهای سال‌های اخیرش هستند که در آخرین نمایشگاه گالری «سیحون» برای فروش به‌نمایش درمی‌آیند. درصدی از عواید فروش این آثار به خیریه «بهنام دهش‌پور» و به بیماران سرطانی اختصاص پیدا می‌کند.

در کنار نمایش تابلوها، تقویم‌های دیواری سال 94 که از این 12 تابلو توسط چند شرکت تولیدی مختلف چاپ شده‌اند، برای فروش گذاشته می‌شود و پول حاصل از فروش آن‌ها به بیماران سرطانی اهدا می‌شود.

نمایشگاه آثار بهرام دبیری 22 اسفندماه در گالری «سیحون» به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 افتتاح می‌شود و تا 24 اسفند به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

  • گالری 26

نمایشگاهی از آثار عین‌الدین صادق‌زاده و هنرجویانش با عنوان «بازارچه نوروزی» برپا شده است. به‌دلیل ابعاد کوچک کارها حدود 90 اثر از هنرمندان جوان و هشت اثر کوچک نیز از کارهای صادق‌زاده روی دیوار گالری قرار گرفته است.

نمایشگاه «بازارچه نوروزی» 15 تا 22 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 در گالری 26 به نشانی فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 میزبان علاقه‌مندان است.

  • گالری اُ

محمدرضا میرزایی مجموعه‌ای از آثارش را که چالشی بین انتزاع و واقع‌نمایی دارند، در گالری «اُ» به‌نمایش گذاشته است. در نمایشگاه «عکس‌های جدیدتر» 20 عکس از آثار تازه‌ی این عکاس روی دیوار رفته که در آن ها نوعی آشنایی‌زدایی نسبت به اشیای اطراف وجود دارد.

نمایشگاه «عکس‌های جدیدتر» از 15 تا 25 اسفندماه از ساعت 16 تا 21 در گالری «اُ» به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو، شماره‌ی ۴۶ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

  • گالری «شیرین»

نمایشگاه نقاشی‌های ارگانیک مصطفی دمیرچی (داچی) با عنوان «آفرینش حوا» در گالری «شیرین» برپا شده است. در این نمایشگاه که از لحاظ تکنیک، متریال و موضوع، نگاه متفاوتی را در عرصه هنر معاصر ایران دنبال می‌کند 17 اثر ارگانیک این هنرمند در گالری «شیرین» روی دیوار قرار گرفته است.

نمایشگاه این هنرمند از 15 تا 25 اسفندماه در گالری «شیرین» واقع در کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5، میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

  • نگارخانه شاهد

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «فردای سی‌ام» در نگارخانه «شاهد» گشایش یافته است. در این نمایشگاه، هفت عکاس با 28 اثر رنگی و سیاه و سفید حضور دارند. گزل آخوندنژاد، اعظم حشمتی، حورا کلانتریان، محمدرضا علیزاده، میلاد رستم‌خانی، هوتن آزمان و مجید جعفری عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از 14 تا 25 اسفندماه به‌جز جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 در نگارخانه «شاهد» برپاست.

  • گالری آریا

نمایشگاه چهارمین فروش «تابلوهای کوچک» با نمایش آثار بیش از 1300 اثر از 340 هنرمند در گالری «آریا» برپا شده است. آثار بین 100 تا 500 هزار تومان قیمت ثابت دارند و هر اثری که به فروش می‌رسد، اثر دیگری جایگزین آن می‌شود.

به گفته مدیر گالری «آریا» بنای این نمایشگاه قیمت‌گذاری آثار، پایین‌تر از قیمت واقعی بازار است تا قدرت خرید مردم عادی بالا برود.

در این نمایشگاه، آثاری از محمدابراهیم جعفری، رضا بانگیز، همایون سلیمی، کامبیز درمبخش، بهزاد شیشه‌گران، رضا هدایت، فرح ابوالقاسم، فرشته ستایش، علی ندایی، کتایون مقدم، مرتضی اسدی، همایون موسوی و ... روی دیوار رفته است.

نمایشگاه چهارمین دوره «تابلوهای کوچک» تا ۲۲ اسفندماه در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالا‌تر از سه‌راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

  • موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران از پنجم اسفندماه میزبان آثار «اتو پینه» - هنرمند فقید آلمانی و موسس گروه «زیرو» - است. این نمایشگاه که شامل چند بخش از آثار نقاشی و حجم این هنرمند است. پینه که از برگزاری نمایشگاه آثارش در تهران استقبال کرده بود، سال 2014 درگذشت و نتوانست در این رویداد حضور داشته باشد.

آثار اتو پینه تا 28 فروردین سال آینده میزبان علاقه‌مندان به هنر در موزه هنرهای معاصر به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله است.

  • فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه مجموعه مجسمه‌های «اخوان» 8 اسفندماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. مسعود اخوان در این نمایشگاه تعدادی از مجسمه‌های برنز خود از جمله عقرب، پرتابگر ذهن، شیر، ققنوس، قلب، پروانه، آوای زندگی، گاو نر و ... را در معرض دید عموم قرار داده است. این نمایشگاه تا تاریخ 23 اسفندماه هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 و در روزهای جمعه ساعت 14 تا 19 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

  • کافه - گالری دریچه

سفال‌نگاره‌های «افسانه قضات» در کافه - گالری «دریچه» به‌نمایش درآمده است. این 14 اثر شامل ظروف سفالی‌ تزیین‌شده با هنر نگارگری‌اند و روی آن‌ها نقوش ایرانی با رنگ‌های متنوع به تصویر درآمده‌اند.

نمایشگاه سفال‌نگاره‌های «افسانه قضات» که هشتم اسفندماه از ساعت 17 در کافه - گالری «دریچه» گشایش یافته، تا 22 اسفندماه برپاست. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه هر روز، از ساعت 10:30 تا 21:30 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 21:30 می‌توانند به این کافه واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه پشن، پلاک 17 مراجعه کنند.

کد خبر 289744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha