همشهری‌ آنلاین: گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متعددی از هنرهای تجسمی که بیشتر آن‌ها، آخرین رویداد هنری‌شان در سال ۹۳ را برگزار می‌کنند، میزبان علاقه‌مندان به هنر در آخرین ماه سال هستند.

pic

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، آخرین نمایشگاه سال 1393 گالری «شکوه» به آبرنگ‌های محمدعلی یزدچی اختصاص دارد. یزدچی در این نمایشگاه 30 اثر آبرنگ روی مقوا در ابعاد 70×70 سانتیمتر را به تماشا می‌گذارد. او در تازه‌ترین آثارش فضای شهری، گل و طبیعت را در بستری رئال و آبستره به تصویر کشیده است.

این نمایشگاه از 15 تا 20 اسفندماه در گالری «شکوه» واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

  • گالری اُ

محمدرضا میرزایی مجموعه‌ای از آثارش را که چالشی بین انتزاع و واقع‌نمایی دارند، در گالری «اُ» به‌نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه «عکس‌های جدیدتر» 20 عکس از آثار تازه‌ی این عکاس روی دیوار می رود که در آن ها نوعی آشنایی‌زدایی نسبت به اشیای اطراف وجود دارد.

نمایشگاه «عکس‌های جدیدتر» 15 اسفندماه از ساعت 16 تا 21 در گالری «اُ» به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو، شماره‌ی ۴۶ افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اسفندماه، دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

  • خانه هنرمندان ایران

دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در بخش‌های عکاسی، گرافیک،‌ کاریکاتور و فیلم از اول تا 20 اسفندماه برپا است. همه گالری‌های خانه هنرمندان برای نمایش آثار هنرمندان، در اختیار جشن تصویر سال قرار گرفته است.

  • گالری «شیرین»

نمایشگاه نقاشی‌های ارگانیک مصطفی دمیرچی (داچی) با عنوان «آفرینش حوا» در گالری «شیرین» برپا می‌شود. در این نمایشگاه که از لحاظ تکنیک، متریال و موضوع، نگاه متفاوتی را در عرصه هنر معاصر ایران دنبال می‌کند 17 اثر ارگانیک این هنرمند در گالری «شیرین» روی دیوار خواهد رفت.

نمایشگاه این هنرمند روز جمعه، 15 اسفندماه، ساعت 16 در گالری «شیرین» واقع در کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 افتتاح و تا 25 اسفندماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

  • گالری مس‌نگار

گالری «مس‌نگار» در نمایشگاهی با عنوان «صد قطعه ماندگار از اورنگِ هنرهای سنتی ایران» میزبان 100 اثر فاخر از 24 هنرمند برجسته و معاصر هنرهای سنتی ایران خواهد بود. در این نمایشگاه گروهی، 100 اثر ارزشمند از 24 هنرمند به نمایش گذاشته خواهند شد.

از میان این آثار می‌توان به آبگینه‌هایی از آرزو خانپور، نگارگری‌های مسعود خسروی، آثار قلمزنی‌ شده‌ای از اکبر بزرگیان، منصور حافظ‌ پرست، رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، محمد حیدری، مصطفی میرفخرایی، باقر نفری، امید ساعی، رضا عابدی، حبیب آروان، شاپور اکبری و خورشیدی، خطاطی‌های مرتضی جهانگیری، تندیس‌ها و آرایه‌های فولادینی از شاهین جوهریان، حسین ماهرانی، همایون حیدری، رسول شبیری و سعید و صادق کیانی، مشبک‌کاری‌ها و آرایه‌هایی با فیروزه‌کوبی، طلاکوبی و مس و مینا از روبن یِروشِلمی، مرتضی افضلی و شاهرخ شهبازی اشاره کرد.

نمایشگاه «100 قطعه ماندگار از اورنگِ هنرهای سنتی ایران» روز جمعه، 15 اسفندماه، از ساعت ۱۶:۳۰ با حضور هنرمندان و چهره‌های فرهنگی افتتاح می‌شود و به مدت هفت روز در گالری «مس‌نگار» واقع در تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره 5 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای سنتی خواهد بود.

  • گالری آرته

نمایشگاه دومین سالانه پرفورمنس‌آرت «مکعبی به نام زمین» به سرپرستی محمدرضا شریف‌زاده، در نگارخانه «آرته» برگزار می‌شود. این سالانه با آثار 11 هنرمند، روزهای پنجشنبه و جمعه، 14 و 15 اسفندماه، در نگارخانه «آرته» میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

کیوریتور این نمایشگاه محمدرضا شریف‌زاده - مدرس دانشگاه و عکاس - است. با توجه به این‌که هر اجرا فقط یک‌بار و طبق زمان‌بندی انجام می‌گیرد، بازدیدکنندگان موظف‌اند به‌موقع در گالری حضور داشته باشند.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای پنجشنبه و جمعه، 14 و 15 اسفند، ساعت 16 تا 21 به نشانی بزرگراه کردستان جنوب، خیابان شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علیخانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3، گالری «آرته» مراجعه کنند.

  • نگارخانه شاهد

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «فردای سی‌ام» 14 اسفندماه، در نگارخانه «شاهد» گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه، هفت عکاس با 28 اثر رنگی و سیاه و سفید حضور دارند. گزل آخوندنژاد، اعظم حشمتی، حورا کلانتریان، محمدرضا علیزاده، میلاد رستم‌خانی، هوتن آزمان و مجید جعفری عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه عصر روز پنجشنبه، 14 اسفند ماه از ساعت 16 تا 19 گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز دوشنبه، 25 اسفندماه سال جاری هر روز به‌جز جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 برای دیدن این نمایشگاه اقدام کنند.

  • گالری آریا

نمایشگاه چهارمین فروش «تابلوهای کوچک» با نمایش آثار بیش از 1300 اثر از 340 هنرمند در گالری «آریا» برپا شده است. آثار بین 100 تا 500 هزار تومان قیمت ثابت دارند و هر اثری که به فروش می‌رسد، اثر دیگری جایگزین آن می‌شود.

به گفته مدیر گالری «آریا» بنای این نمایشگاه قیمت‌گذاری آثار، پایین‌تر از قیمت واقعی بازار است تا قدرت خرید مردم عادی بالا برود.

در این نمایشگاه، آثاری از محمدابراهیم جعفری، رضا بانگیز، همایون سلیمی، کامبیز درمبخش، بهزاد شیشه‌گران، رضا هدایت، فرح ابوالقاسم، فرشته ستایش، علی ندایی، کتایون مقدم، مرتضی اسدی، همایون موسوی و ... روی دیوار رفته است.

نمایشگاه چهارمین دوره «تابلوهای کوچک» تا ۲۲ اسفندماه در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالا‌تر از سه‌راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

  • گالری «شماره شش»

11 عکاس، مجموعه‌ای از عکس‌های خود را با موضوع تصویر انسان معاصر از آینده، در گالری «شماره شش» به‌نمایش گذاشته‌اند. عکاسان این نمایشگاه در عکس‌های‌شان فضای زندگی و کاری‌شان و آنچه را که در آینده خود می‌بینند، در قاب تصویر نشانده‌اند. نگاهی که می‌تواند تصویر آینده‌ی جامعه نیز باشد.

کوروش ادیم، صمد قربان‌زاده، میرصفی اندیکلایی، آرش اشکر، سمیرا اسکندرفر، حسین زارع، میرلا پینجک، محمدرضا اصفهانی، نریمان چایچی، حامد دهقان و مبین حکمت‌شعار عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «زندگی در پیش رو» 8 تا 15 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شماره شش» به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقه همکف، میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

  • گالری شنگرف

نمایشگاهی از آثار آبرنگ ناصر ثانی که در طول سفر این هنرمند با دوچرخه از تهران به شیراز خلق شده‌اند، در گالری «شنگرف» به‌نمایش گذاشته شده است.

ثانی - هنرمند نقاش - از اول فروردین‌ماه سال 91 سفری را با دوچرخه‌اش از تهران به شیراز آغاز کرد و در این مسیر در مکان‌های مختلف به خلق آثار هنری پرداخت. او تابلوهای آبرنگی را از مکان‌های قدیمی، معماری‌های خاص و طبیعت مناطق مختلف کشید و تابلوهای خلق شده در این سفر را در تهران روی دیوار برده است.

نمایشگاه «1000 کیلومتر آبرنگ» شامل آثار این هنرمند از 7 تا 17 اسفندماه در گالری «شنگرف» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان جلفا، کوچه ستاری، شماره 2، واحد 2، میزبان علاقه‌مندان است.

  • موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران از پنجم اسفندماه میزبان آثار «اتو پینه» - هنرمند فقید آلمانی و موسس گروه «زیرو» - است. این نمایشگاه که شامل چند بخش از آثار نقاشی و حجم این هنرمند است. پینه که از برگزاری نمایشگاه آثارش در تهران استقبال کرده بود، سال 2014 درگذشت و نتوانست در این رویداد حضور داشته باشد.

آثار اتو پینه تا 28 فروردین سال آینده میزبان علاقه‌مندان به هنر در موزه هنرهای معاصر به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله است.

  • فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه مجموعه مجسمه‌های «اخوان» 8 اسفندماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. مسعود اخوان بنا دارد در این نمایشگاه تعدادی از مجسمه‌های برنز خود از جمله عقرب، پرتابگر ذهن، شیر، ققنوس، قلب، پروانه، آوای زندگی، گاو نر و ... را در معرض دید عموم قرار دهد.

این نمایشگاه تا تاریخ 23 اسفندماه هر روز از ساعت 10 صبح تا 19 و در روزهای جمعه ساعت 14 تا 19 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

  • کافه - گالری دریچه

سفال‌نگاره‌های «افسانه قضات» در کافه - گالری «دریچه» به‌نمایش درآمده است. این 14 اثر شامل ظروف سفالی‌ تزیین‌شده با هنر نگارگری‌اند و روی آن‌ها نقوش ایرانی با رنگ‌های متنوع به تصویر درآمده‌اند.

نمایشگاه سفال‌نگاره‌های «افسانه قضات» که هشتم اسفندماه از ساعت 17 در کافه - گالری «دریچه» گشایش یافته، تا 22 اسفندماه برپاست. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه هر روز، از ساعت 10:30 تا 21:30 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 21:30 می‌توانند به این کافه واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه پشن، پلاک 17 مراجعه کنند.

  • گالری ماه

نمایشگاهی از آثار نقاشی علی رستگار از اول اسفندماه در گالری «ماه» برپا می‌شود. این نمایشگاه با عنوان «من تو او ما شما و باز هم ما» تازه‌ترین آثار این هنرمند را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. رستگار پیش از این چند نمایشگاه انفرادی در گالری‌های مختلف ایران برگزار کرده است.

این نمایشگاه از اول تا 19 اسفندماه در گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ میزبان علاقه‌مندان است

کد خبر 289056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha